WhatsApp má půl miliardy uživatelů. Facebook na mobilech jede

Sedmdesát milionů uživatelů se přidalo k aplikaci WhatsApp od února, kdy se společnost pochlubila s jejich počty spolu s oznámením o prodeji firmy sociální síti Facebook za 19 miliard dolarů. Aplikaci pro zasílání zpráv tak už pravidelně používá půlmiliardy lidí.

„Rostli jsme nejrychleji v zemích, jako je Brazílie, Indie, Mexiko a Rusko. Naši uživatelé mezi sebou sdílí více než 700 milionů fotografií a 100 milionů videí každý den,“ uvedla společnost na svém blogu.

Sebevědomí šéfovi firmy Janu Koumovi nechybí, v rozhovoru pro technologický web Recode se opřel do konkurence. Zatímco v Japonsku, Thajsku a v Tchaj-wanu je více než WhatsApp populárnější aplikace Line, Kakao Talk zase v Koreji a WeChat v Číně, mají problém se dostat do zemí, které obsadilo WhatsApp.

Žádný „shitty product“

Podle Kouma je to tím, že uživatelé jsou nároční a nebudou používat a nenechají se přesvědčit s pomocí celebrit ani vysokých investic k tomu, aby používali „shitty product“. Nejvíce uživatelů, 48 milionů, má WhatsApp v Indii, na paty jí ale šlape Brazílie, kde aplikaci používá 45 milionů lidí.

Klepněte pro větší obrázek
Růst mobilních uživatelů Facebooku nepřestává. Zuckerberg má navíc v této oblasti další obrovsky silné hráče v podobě Instagramu a WhatsAppu. Zdroj: Facebook

„Růst v Brazílii nevypadá na grafu jako hokejka, je to vertikála,“ popsal Koum, jehož firma se zaměřuje i na další země. Nedávno například najala prvního turecky mluvícího zaměstnance – i proto, že v Turecku, které nedávno zablokovalo sociální síť Twitter.

Růst WhatsApp si po dokončení akvizice přeje i Facebook, jehož šéf Mark Zuckerberg při oznámení dohody o koupi firmy oznámil, že je na cestě k jedné miliardě uživatelů.

„WhatsApp je jediná široce rozšířená aplikace, u níž jsme zaznamenali větší zapojení uživatelů a vyšší procenta denního používání, než u Facebooku. Internetové služby, které dokáží obsáhnout miliardu lidí, jsou nesmírně hodnotné a věříme, že WhatsApp bude též,“ uvedl Zuckerberg v rozhovoru s analytiky.

Kvůli akvizici Facebookem si ale šéf WhatsApp užil pár perných chvilek. K podobným aplikacím totiž nejčastěji přecházejí uživatelé, kterým se nelíbí, kolik toho o nich sítě jako Facebook ví a mají obavy o svá citlivá data.

 
Facebook je na mobilech silný také s Instagramem a WhatsAppem. Z tradiční aplikace Facebooku zmizí zprávy a chatování se přesune do samostatného Messengeru.
 

„Respekt soukromí je zakódován v naší DNA a WhatsApp jsme vystavěli ve snaze vědět toho o vás co nejméně. Nemusíte nám sdělovat vaše jméno, neptáme se po vašem e-mailu. Neznáme vaše narozeniny, adresu, záliby, co hledáte na internetu, ani jaká je vaše poloha podle GPS. Taková data WhatsApp nikdy neshromažďoval a neukládal a nemáme v plánu to změnit,“ uklidňoval Koum uživatele na firemním blogu v polovině března s tím, že jako původem Ukrajinec si z dob Sovětského svazu dobře pamatuje hrozby monitorování komunikace tajnou službou KGB.

Proto podle něj bude WhatsApp i pod Facebookem fungovat na stejných principech, které lidem umožní komunikovat beze strachu. A jak se podle růstu uživatelů zdá, zatím mu to věří.

Zdá se, že Facebook má na mobilních zařízeních velký potenciál. Nejenom, že mu nyní patří WhatsApp i s výše zmíněnými čísly, zároveň ale roste počet jeho mobilních uživatelů u tradičních facebookových aplikací. Už 60 procent tržeb reklamy proudí právě z chytrých krabiček a počet mobilních uživatelů přesahuje miliardu. Zuckerberg navíc chystá inovované mobilní reklamní platformy a formáty.

Témata článku: Byznys, Sociální sítě, Facebook, WhatsApp

Nejnovější komentáře

Můj názor
Určitě si přečtěte