Yahoo je na tom stále špatně, k prodeji hlavní části by mělo dojít koncem měsíce

Společnost Yahoo zveřejnila finanční výsledky za druhé čtvrtletí tohoto roku a jak se dalo očekávat, čísla nejsou příliš příznivá ani tentokrát. Pokračuje tak velký tlak především na současnou šéfku Marissu Mayer, která se snaží Yahoo kormidlovat novým směrem.

Yahoo se pochlubilo příjmem 1,31 miliardy dolarů, což je sice pětiprocentní meziroční růst, ale muselo odepsat dalších 482 milionů dolarů kvůli velmi špatné akvizici v podobě Tumblr za 1,1 miliardy dolarů. S Tumblr chtělo Yahoo vstoupit do oblasti sociálních sítí a publikačních platforem, ale po třech letech je jasné, že více než miliarda dolarů za nákup nebyla investice, ale znamenala ztrátu.

I když se za čtyřleté období pod vedením Marissy Mayer zvýšila cena akcií Yahoo o 137 %, počet zaměstnanců klesl z 12 000 na přibližně 8 800. Růst ceny akcií je ale velmi zkreslený údaj, protože za něj může především podíl v úspěšné Alibaba Group.

Klepněte pro větší obrázek
Porovnání čtyřletého rozdílu pod Marissou Mayer, hlavním důvodem zvýšení ceny akcií je ale podíl Yahoo v Alibaba Group (Zdroj: Statista, Business Insider)

To je také jeden z důvodů, proč se Yahoo zbavuje hlavního byznysu, o který má dle informací zájem už jen několik společností, mezi kterými je například i AT&T, Verzion, Vector Capital Management a další. Vzhledem k tomu, že už se o hlavní internetovou část Yahoo bojuje poměrně dlouho, k finální nabídce došlo v pondělí. Oficiální oznámení o kupci by mělo být k dispozici už koncem tohoto měsíce.

Lze tak předpokládat, že pro Marissu Mayer je to poslední finanční report a již brzy přijde o pozici šéfky Yahoo. Marissa Mayer se v rámci restrukturalizace soustředila hlavně na mobilní oblast. Zda ke stejné strategii přistoupí i nový vlastník, je ale otázkou.

Témata článku: Byznys, Finanční výsledky, Yahoo, Marissa Mayer, Tumblr

2 komentářů

Nejnovější komentáře

  • GoPostal 21. 7. 2016 8:34:27
    Tumblr prakticky nefunguje, pokud nevíte předem o nějakém blogu, který vás...
  • Michal Vašíček 20. 7. 2016 20:50:34
    Yahoo se je na tom stále špatně, aha. Aspoň ten titulek by bylo fajn...
Určitě si přečtěte

Veronika Brázdilová z Xeroxu: snažíme se zákazníkům ušetřit čas

Veronika Brázdilová z Xeroxu: snažíme se zákazníkům ušetřit čas

** Tisk i přes silnou digitální vlnu stále přežívá ** Trh tiskového hardwaru meziročně klesá velmi pozvolna ** U velkých firem roste přechod na pronájem a tisk jako služby

9.  12.  2016 | Javůrek Karel | 5