Youtube koupil startup FameBit, který propojuje youtubery a internetové celebrity se značkami

Youtubeři získávají peníze nejen ze zobrazené reklamy, z čehož si část bere Google, ale v případě těch známějších tvůrců také od jednotlivých značek. Startup FameBit tvoří tržiště, kde spojuje právě tyto dva světy mezi „influencery“ a marketingovými odděleními či agenturami daných společností.

FameBit a podobné platformy jsou pro youtubery a moderní internetové celebrity na Twitteru, Instagramu, Facebooku a dalších sociálních sítích výhodným středobodem k získání větších zakázek snadno a rychle, stejně to platí i pro opačnou stranu v podobě agentur a společností, které chtějí využít různé formy propagace od daného tvůrce.

FameBit ale nově patří přímo Youtube, který je vlastněný Googlem, takže se kolečko alespoň v rámci Youtube opět uzavírá a i tentokrát tak bude mít Google podíl z jakékoli spolupráce youtubera a inzerenta.

Podle informací na webu využívá FameBit 46 tisíc tvůrců a přes 11 tisíc značek. FameBit získal na investicích přes 1,5 milionů dolarů, ale výše transakce bohužel nebyla zveřejněna. Vzhledem k velikosti ji lze odhadovat na desítky milionů dolarů.

Témata článku: Google, Sociální sítě, YouTube, Startupy, Akvizice

4 komentářů

Nejnovější komentáře

  • George2005 14. 10. 2016 19:32:30
    Krávoviny na kvadrát 3-[
  • umiyaki.cz 13. 10. 2016 5:47:46
    Lidi, co blázníte. Youtuber je váš kámoš asi tak, jako tisící dvoustý...
  • dolph1888 12. 10. 2016 17:36:36
    Znám, už jsem se také setkal (bohužel i osobně). Definoval bych "Tuberáky"...
Určitě si přečtěte

YouTube spouští televizi přes internet

YouTube spouští televizi přes internet

Dnes | Holčík Tomáš | 2

IE a Edge trpí závažnou chybou a oprava je v nedohlednu. Jak jsou na tom ostatní?

IE a Edge trpí závažnou chybou a oprava je v nedohlednu. Jak jsou na tom ostatní?

** Inženýr Googlu objevil závažnou chybu v IE a Edgi ** Microsoft ani po 90 dnech nedodal opravu ** Kdo je letos zatím nejděravější?

Včera | Čížek Jakub | 57