Alza potěší introverty a asociály. AlzaBoxy poslouží i pro vrácení a reklamace zboží

Největší český e-shop nově umožňuje zakoupené zboží vrátit či jej reklamovat zcela bez lidského kontaktu. Samoobslužné schránky v AlzaBoxech totiž nově poslouží i těmto účelům. Novinka je zatím dostupná jen v Česku, brzy ji nasadí i na Slovensku a v Maďarsku.

Velký potenciál pro zlepšování zákaznické zkušenosti vnímáme nejenom v bezkontaktnosti, ale především v možnosti použít AlzaBox v jakoukoliv denní dobu. K tomu přispívá i umísťování výdejních boxů do blízkosti obydlí nebo frekventovaných tras našich zákazníků, aby pro ně byly co nejdostupnější,“ říká Jan Moudřík, ředitel expanze, facility a showroom managementu.

Zájem o AlzaBoxy prý tak roste, že od začátku covidové pandemie je pro výdej zboží využívá přes 40 % zákazníků a v některých okresech až skoro 70 %. S novým programem AlzaPlus to pro největší „štamgasty“ bude znamenat i zajímavou finanční úsporu. Alza už v Česku postavila přes 1600 automatů.

Jak reklamace nebo vrácení přes AlzaBox probíhá? Přihlášený zákazník na stránce Alzy přejde do objednávek. Tam vybere tu, jejíž položku chce reklamovat či vrátit, zvolí konkrétní možnost a Alza mu vygeneruje štítek. Ten je třeba vytisknout a nalepit na krabici, případně číslo čitelně napsat ručně.

U AlzaBoxu pak naskenuje štítek či číslo vyťuká na klávesnici, tím otevře schránku, vloží krabici, schránku zavře, a tím se reklamace či vrácení posune do další fáze. Služba je zdarma. Schránky mají pochopitelně určité rozměry, takže u velkých objemů je třeba produkt nadále zaslat kurýrem nebo předat na pobočce.

Automatické schránky pro podávání/posílání zboží už v Česku staví i Zásilkovna nebo DPD.

Diskuze (66) Další článek: Starlink překvapivě zlevňuje. I v Česku teď satelitní internet stojí o polovinu méně

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,