Americká městečka nabízejí rychlejší a levnější internet než sebelepší operátoři

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 38

Názory k článku

18. 01. 2018 07:13

U nás řeší tzv. zájmové spolky, např. známý Pilsfree http://www.pilsfree.net... . Přijde mi směšné, že v USA někdo hrozí žalobou, když město nabízí internet dál za hranice města. No to si říkají USA "kolébkou" tržní demokracie a jen chrání monopoly bohatých a předražených společností.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 01. 2018 23:03

Tak zrovna v Plzni máme třeba PilsFree, kde v případě optiky máte 1Gbit za 300,- měsíčně. Případně třeba Českou síť (můj případ, kde stejná rychlost + technická podpora vyjde na 299,-). Není problém ani 10Gbit/s, ale to jaksi nemám teď jak zrealizovat (omezení HW).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 01. 2018 19:22

Z pohledu "vesničana" a pohledu mého co by servisáka jezdícího po vesničkách. Poskytovatelé kálí na "neziskové" oblasti.
Telefonní signál se musí chodit lovit. Pár lokálních poskytovatelů.
Rychlá pevná linka? Není o čem psát, nedostupné.
ZÁVĚR: Klidně ať samospráva (stát) vybuduje pokrytí v zapadákových lokalitách.
Samozřejmě VELCÍ budou řvát, tož nechť jim to bez zisku obce nabídnou k odkoupení.
Jenže EU a naše zákony to asi neumožní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 01. 2018 16:16

Výhodnosť je vždy relatívna. Ja mám v okresnom meste cez miestneho poskytovateľa internetu symetrickú optiku 60 Mb/s už niekoľko rokov za 9 €, t.j. 250 Kč mesačne. Ak by som chcel 1 Gb/s, stálo by ma to mesačne 50 €, ak by mi stačila rýchlosť len 2 Mb download a 0,1 Mb upload, tak by som to mohol mať zadara - len s inštalačným poplatkom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 01. 2018 14:20

Pravda je takova, ze v nekterych castech USA je situace s netem tak udesna, ze realne uvazuji o zavedeni komunitnich bezdratovych sitich, ktere budou spravovane a placene prostrednictvim varianty blockchainu:https://hackernoon.com/decentralized-internet-on... ... No, alespon Amici taky poznaji ceskou realitu, jake "vyhody" maji bezdratove site, kdyz ty pevne stoji za prd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 01. 2018 11:08

Nesouhlasím, města musí být dražší.Soukromí poskytovatelé zaberou paneláky, mimo ně nepůjdou.
A město s internetem mimo paneláky musí být dražší.U nás, menší město, soukromníci natáhli optiku pouze do paneláků, tomu se samozřejmě nedá konkurovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 01. 2018 09:57

Pozrite, ako vždy, aj teraz ide v našich podmienkach čisto len o peniaze. Nejde o to, že by neboli, ale že predstava našich gigantov je, že všetky náklady musíme premietnúť zákazníkovi...nám nejde o to, aby bol zákazník spokojný, ale aby dostal niečo, za čo bude ochotný platiť a my sme sa napakovali..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 01. 2018 02:18

Tak dokud je nezavřou za porušování zákona....
https://arstechnica.com/tech-policy/2014/02/isp-l... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2018 22:28

Tak rychlosti nic moc, ale obrovská výhoda je v tom, že jsou to symetrická připojení. Proto bych do toho šel i když je to o malinko pomalejší než nějaký kabelový moloch, o telefonních drátech typu DSL nemluvě. Ono nakonec zakopat svépomocí optiku na vesnici s lidma, kteří nejsou zaprděnci a obětují pár víkendů nemusí být takový problém, tedy pokud tam není extrémní terén. Ale vždycky nejdražší je dokázat se domluvit, na typické české vesnici, kde většinou žijí důchodci s hlavou zapuštěnou hluboko v 19. století, je to ten nejdražší a nejtěžší krok Pak často nezbývá než ta proklatá kabelovka nebo kyslík, no. Wifi je dneska už spíš pro smích a optická pojítka celkem nespolehlivá a náročná na údržbu, ale i to je možnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2018 22:22

USA nemůžeme poměřovat s ČR, EU taky nic moc, leda chudý příbuzný a to nejen $, ale také co se zdrojů týče. USA mají sice poměrně velký dluh, jenže oni jsou schopni napnout síly, za chvíli ho mají splacený (je nebude +60 let tížit Řecko, ani nečekají zhroucení států jako Itálie, Španělsko, Francie rovněž žádná sláva) a ještě budou v plusu. Evropu s jejími "hosty" nic takového nečeká, dobře už bylo, bohužel naše republika (ČSSR) byla jako na potvoru RS (RuskýmSatelitem), nechci říkat čím jsme pro EU nyní, byl bych sprostý. V Americe jede hafo věcí z rozpočtu (demokrati vyhazovali, kde jen mohli), po světě i doma (NASA, armáda, výzkum, operace hermafroditů, neziskovky na všecho ...) mají proti EU absurdně vysoký rozpočet, a trh +320M dušemi, je asi něco jiného než jednotlivé státy EU. Pokud EU bude chtít, může místo podpory nesmyslů v Africe (namátkou "výroba" nových "hostů") a jinde, investovat třeba do skutečné ochrany hranic a přestat se stále na někoho ohlížet (OSN a jiné islámské organizace), snad má hájit své členy, lidi, kulturu a další věcí třeba může být všude gigový internet, platí i pro WC, nikdy nevíte, kdy chcete sledovat film v 8K (co 8K, Berlín chce 16K a 4D, Němec má stejně technické myšlení a Japonec nás nesmí zahanbit), případně něco objemnějšího odeslat. Navíc záchod stejně bude brzo muset povinně komunikovat s čističkou, pozor, pozor, "dáreček" už je na cestě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2018 21:35

Opět "průzkum" v tom směru, aby to vyšlo pěkně pro zadavatele, co???
Internetové připojení není jenom o rychlosti, ale je to i o stabilitě technologie, o správném fungování servisního teamu, dnes i o službách navíc a podobně. Nějaký obecní zaměstnanec=šmoula není schopen v případě útoku na síť řešit situaci tak rychle a kvalitně, jako ten, který na tom má postavený podnik. Města samozřejmě stavějí optiku proto, že narozdíl od ISP si jí můžou dělat celou "načerno" nebo ve zrychleném stavebník zřízení. Když to zkusí podnikatel, tvrdě narazí na odpor...Krásnou ukázkou je porovnání například O2, kde čekáte až dva týdny na technika, a lokálního ISP, který k vám zajede ještě ten den večer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2018 20:56

U českých slušných mikroposkytovatelů internetu je to tak už spoustu let. A dotace nepobírají a podporu obcí nemají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2018 20:46

"alespoň 25 Mb/s dolů a 3 Mb/s nahoru"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2018 20:10

Kdyby to bylo tak jak píšete, proč by soukromé firmy neudělali to samé jako obec? Celé je to nejspíš nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  16. 01. 2018 19:54

Dostane se autor i k základní otázce, z čeho je to financováno?Zjistíme záhy, že USA je v řadě otázek značně socialistický provoz?Já nevím, ale vy si tyto otázky raději nepokládáte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor