To co píšete je jedna z mnoha x krát uváděných zjednodušených optimistických teorií. Pak jsou ty, které jsou víc konkrétní a optimistické už nejsou. Ty počítají s tím že nastane úpadek. Zbude méně automobilek.
S tím, že ti lidé, kteří přijdou o práci v automotive-industry a aftermarket, se nechytnou jinde a na stejné ekonomické úrovni.
Takže v EU/USA/Japonsku/jižní Koreii byste měl několik desítek milionů nezaměstnaných. Nebo osob kterým by se zhoršila ekonomická úroveň. Nebude to úplně na ráz, ale i tak je to jedna, jedna a půl generace.
Modelový příkladem je těžký průmysl a těžební. Ne, nikde se to nepodařilo jedna ku jedné.Z pohledu kupujících, už teď reálně je více kupovaných použitých, než nových vozů. Pokud ti lidé koupili a občasně používají jeté. Těžko budou platit x000,- paušál měsíčně za pronajmutí. To by mohli, platili už i dnes za nové… Dostáváte se tak do patové situace, kterou ukázala, třeba naivní teorie řešení s bydlením. Ta říkala, že …není třeba si přeci kupovat nemovitost pokud naní nemáte, když tu máme pronájem.... Jenže ceny jsou stejné.Tedy reálné to není technický problém takový, jako ekonomický. Než vymyslet systém, který bude fungovat co se týká plánování cest a řízení dopravy je složitější systém, který bude bez nějakých drastický dopadů na ekonomiku států.
Pak si je také dobré uvědomit, že stále se bavíme o takzvaně „Prvním světě“.Státy které patří k takzvaně druhému, třetímu světu doteď nemají uzákoněné předpisy jako EURO nebo NCAP. A může tam jezdit a být prodáváno vozidlo ze šedesátých let minulého století. A kam myslíte, že se auta určená často na likvidaci v EU prodávají…. Jdou na východ nebo do severní afriky nikoliv na recyklaci. A Afričan si určitě nový ani ojetý autonomní elektromobil nekoupí, spíš nějaký combi z 80tých let….
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 05. 2016 14:41