Audi a Porsche jsou v šoku. Nechápou, jak může Tesla prodávat Model 3 tak levně a ještě vydělávat

Během roku 2018 si Tesla prošla peklem s elektromobilem Model 3, jehož výrobu bylo nutné zefektivnit a vyřešit řadu problémů, které zpomalovaly jednotlivé výrobní fáze. I když Tesla stále neprodává úplně nejlevnější variantu za 35 tisíc dolarů, už nyní je trnem v oku zkušeným automobilkám.

Webu Manager Magazin se totiž podařilo získat neoficiální informace od vysoce postavených manažerů a lidí ve společnostech Audi a Porsche, které spolupracují na vytvoření společné platformy pro elektromobily s cílovým nasazení kolem roku 2020 a 2021.

Nová platforma pro prémiové elektromobily (PPE), do kterých spadá právě i elektromobil Model 3, měla totiž sloužit jako společný základ pro řadu různých elektromobilů od těchto značek. Inženýři se ale dle informací pustili do podrobné rozborky zmíněného Modelu 3 a byli překvapeni, jak je možné, že dokáže Tesla prodávat takovou konfiguraci za dané peníze a ještě na tom i vydělávat. Největší část samozřejmě patří nejdražší součástce vozu - použité vysokokapacitní baterii, kterou si Tesla rovněž vyrábí sama a neustále vylepšuje její poměr kapacity a ceny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové elektrické Audi. Už je k předobjednání i u nás
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Připravované elektrické Porsche

Dle vyjádření tak první připravovaná společná varianta PPE vychází o 3 tisíce eur více, než by bylo použitelné pro konkurenční boj s Teslou. Inženýři se tak budou muset pustit do dalších úprav a optimalizací, aby se podařilo cenu dostat níže. To by ale mohlo uvedení zase o něco zpozdit a vývoj zase prodražit.

Audi se s dalšími (i softwarovými) problémy musí vyrovnat i u prvního plně elektrického e-tronu (SUV) s 95kWh baterií, který stál jen z pohledu vývoje více než 2 miliardy eur a podle všeho Audi v rámci tohoto projektu nebude v plusu ani když prodá 600 tisíc kusů.

Tesla už v posledním čtvrtletí dosáhla na průměrnou marži 5,7 %, přičemž konkrétně u Modelu 3 chce do konce roku dostat dalšími optimalizacemi výroby marži až na 25 %. Je tedy vidět, že Tesla má z pohledu technologie elektromobilů, efektivity výroby i cen poměrně velký náskok, který se může v budoucnu ještě prohloubit, pokud automobilky nenabídnou konkurenceschopné řešení a nebudou inovovat stejně rychle.

Diskuze (167) Další článek: Lafff track je doplněk do Chromu, který do všech videií na Youtube chytře přidá smích

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,