Výborně, takže můžeme porovnat nějaká čísla.
Domácnosti: ( 365 dní / 2 ) * 0,382 = 70 mrtvých za rok.
Silnice: 556 mrtvých za 2016.
Akorát že ty čísla nejsou vůbec porovnatelný (domácnosti: jen děti) a taky vůbec nejsou relevantní pro daný kontext (kolik z těch osob by přežilo, kdyby jim byla ihned po nehodě přivolána pomoc).
A vůbec bych byl s těma statistikama opatrnej, protože by taky mohlo vyjít, že nejnebezpečnější místo na světě je vlastní postel :)>> další "funkce" budou záhy přibývat
Nebudou - bohužel. Osobně by mi vůbec nevadilo, kdyby se to rozšířilo o to obávané pokutování a já přestal na okreskách potkávat debily, co jedou prostředkem silnice 130 km/hod a staví mě před dilema, jestli se zvládnou vrátit do svého pruhu, nebo jestli mám sám sjet do pangejtu, protože jinak není moc šance takové "setkání" přežít...>> Interiér mého vozu a hovory v něm nejsou veřejná věc. Je to soukromý prostor kam státní rypák (a ucho) nepatří.Přesně tak. A dopravní nehoda je naopak věc veřejná (aspoň v případě poškození třetí strany - kdy to bude vyšetřovat policie), tudíž vytažení záznamů z palubní "černé skříňky" považuji za OK.Osobně obavy z plošného šmírování nechápu - žijeme v právním státě, taková věc by byla protiústavní, a zodpovědní lidé by si to pěkně odseděli. Proto to nikdo soudný zkoušet nebude.Samozřejmě, pokud by se změnila politická situace na něco podobného před rokem 89, pak bych demontáž eCallu chápal. Ale to dneska opravdu nemáme.Osobně vidím za povinným eCallem zcela jednoduchý motiv, který zcela zjevně politici nebudou chtít otevřeně přiznat. Ona se kvůli tomu bude muset provozovat nějaká infrastruktura, která něco stojí, a aby to celé nebylo nesmyslně drahé, tak musí být eCall široce rozšířený. Jenže když to necháte na dobrovolnosti, tak to automobilky nacení tak, že to nebude mít skoro nikdo. Zato když to bude povinné (jako pásy a airbagy), tak to bude ve všech autech a reálně ty auta kvůli tomu nikdo nezdraží...