Pokud se firma (nebo i člověk) soustředí výhradně jen na to, co TEĎ vydělává a TEĎ přináší největší užitek, tak UPADÁ. Respektive celou ztrátou zítřka si zařídí mírné zlepšení dneška.Podle téhle firemní logiky, když jsem šel ještě na základce na brigádu do fabriky dělat pomocné práce za pár korun, tak jsem už neměl dál studovat a dál se nic učit, protože příjem z toho byl dlouhé roky nula, ale měl jsem zůstat dělat pomocné práce ve fabrice a snažit se zvyšovat jejich efektivitu a nechávat si přidávat po desetnících za hodinu. Manažerům z právě z toho excelovského, grafového a trendového vidění světa většinou úplně přeskočí, takže začnou být přesvědčení, že:
1) Co nelze měřit, nemá žádný smysl ani vliv na nic a je to zbytečné.
2) Co teď nevydělává, je zbytečné a je lepší se toho zbavit.Jenže v životě přináší právě největší přínos věci, které nejdou nebo jdou jen obtížně měřit a které nevydělávají.Prodat Office, na kterém MS začal a dodával jej už do prvních počítačů Apple a prodat Windows, které z MS udělaly obří korporaci - to je úplné šílenství a je úplně irelevantní jaké jsou okolo toho finanční ukazatele.