Casablanca je pod vodou, klienti míří ke konkurenci

V budově pražského datového centra a cloudu Casablanca prasklo potrubí a klienti jsou bez služeb. Míří tak ke konkurenci, která nakupuje hardware pro posílení infrastruktury.

Jedno z největších tuzemských datových center a cloud Big Blue One provozovaný společností Casablanca se od pondělí potýká s rozsáhlým výpadkem. Ten způsobilo prasklé vodovodní potrubí v budově a následné zaplavení serverového sálu. Casablanca řeší problémy na několika frontách a zdá se, že z toho mimo jiné bude těžit i konkurence.

Prozatím neznámému množství zákazníků, kteří v Casablance hostují vlastní servery, nebo si nechávají provozovat služby v cloudu, od pondělí nefungují služby. Mnozí z nich se kvůli tomu potýkají s problémy v podnikání a podobně. Postižení klienti si na sociálních sítích často stěžují, že s nimi Casablanca prakticky nekomunikuje, i když firma tvrdí, že ano a klienty vyzývá ke spojení s obchodními zástupci.

Vinohradské datové centrum by nyní mělo být z nejhoršího venku, tedy alespoň technicky. Casablanca už vyměnila vadný hardware (zejména servery a storage zařízení od HP), provádí instalace potřebného softwaru a obnovuje zálohy dat. Není ale jasné, kdy k jejich úplné obnově dojde, či zda se kompletní obnova vůbec podaří. Údajně je nutné obnovit kolem 100 TB dat, což podle odhadů může trvat i 5 dní.

Konkurence objednává hardware

Ani kompletní vyřešení situace ale pro Casablancu nemusí znamenat konec problémům. Podle informací Connect.cz totiž mnoho zákazníků oslovuje konkurenci (zejména Master Internet) a chtějí svoje služby zprovoznit u ní. Master Internet se na základě toho chystá objednat nový serverový hardware na posílení kapacity.

Klepněte pro větší obrázek
Na Vinohradech prasklo potrubí a zatopilo serverový sál Casablanky.

Z toho může těžit zejména Dell a další hardwaroví partneři, kteří Masteru technologie dodávají. Celá situace má poměrně pikantní konkurenční příchuť. Casablanca totiž byla výstavní skříň pro nový hardware Hewlett-Packard. HP dokonce část infrastruktury dotovala, protože se následně mohla Casablankou chlubit jako velkým referenčním zákazníkem.

Havárie by neměla být chybou samotné Casablancy. Potrubí mělo prasknout v budově Stimbuilding na pražských Vinohradech, kde Casablanca sídlí a voda se pak měla dostat i do serverového sálu. Casablanca nicméně v propagačních a obchodních materiálech klientům slibovala takzvanou službu disaster recovery, v rámci které by měla mít připraveny záchranné plány při podobných událostech. Firma nabízela i údajnou stoprocentní dostupnost dat.

Poškození klienti mohou další informace sledovat na stránkách Casablanky nebo na firemním Facebooku.

Témata článku: Byznys, Cloud

41 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Roman Langer 23. 1. 2014 11:25:07
    A tak je to s tím Cloudem ve skutečnosti - prostě vždycky někde něco...
  • Pavel Götze 22. 1. 2014 23:03:30
    Jak se rika, slibem nezarmoutis. Slibovat stoprocentni dostupnost, tomu...
  • anms 22. 1. 2014 13:47:12
    Stěhují se do Master Internetu, který sídlí v suterénu naprosto stejně...