Baterie je o dost menší, však v článku to je pěkně vidět na jedné z fotografií. Tam je fotografie baterie a vedle v podstatě stejná velikost reprezentovaná superkondenzátory.
Samozřejmě se nabízí možnost udělat jen menší baterie s menší kapacitou a nechat generovat proud přímo malým motorem (respektive samozřejmě přes generátor). A s baterií používat proud jen co je nad výkon generátoru. Jenže při malé kapacitě baterií by to taky mohlo znamenat že dojde k razantnímu spomalení těsně před vrcholem kopce. Můžete samozřejmě naddimenzovat generátor, ale pak bude neustále vyrábět nadlimitní množství energie a zbytečně zvětšovat spotřebu. Celé by to tedy znamenalo zvolit vhodnou kapacitu, tak aby baterie nebyli moc těžké (nebo superkondenzátory moc veliké) ale současně aby umožnili docela pružně zareagovat i na dlouhodobější přídání plynu na vyšší hodnoty a přitom nebylo nutné dělat zbytečně výkonný (a žravý) spalovací motor.Nejsem skeptik a určitě mi to přijde jako zajímavý projekt, ale je třeba si uvědomit i další věci. V létě je to celkem jedno, ale v zimě vám spalovací motor i topí, a ta spotřeba "nad limit" elektromotoru se projevuje právě tím teplem. V zimě by teda malý motor nemusel dokázat vytopit auto (i když taková zima snad není tak často ). Navíc efektivita samotného generátoru také není nejlepší a na slušný generátor potřebujete i slušný výkon. Obecně asi pokud by spalovací motor měl být větší než 0,8l, pak je dost na zvážení jestli se to ještě vyplácí. Spotřeba proti nějakému Fordu s litrovým motorem nebude asi výrazně měnší a to i přesto že konstantní otáčky budou o dost úspornější a i šetrnější k samotnému motoru. Ale v autě nám vznikne spousta další hmotnosti, elektromotor(y), generátor, baterie, regulátor... hmotnost převodovky bude asi menší, protože tam bude jen nějaká maličká pro pohon generátoru.Obecně by to asi mohlo fungovat úsporněji a v případě potřeby více výkonu by se malý motor více roztočil aby generoval více proudu, ale pak klesne efektivita. Ale lepší než nedojed kvůli vybitým bateriím.Jinak ideální by možná byla kombinace obojího (baterie i Superkondenzátor). Baterie by se udržovali permanetně nabyté a používaly by se až v případě kdy opravdu chcete jet ale kondenzátory už jsou prázdné a generátor nechcete více zatížit. Kondenzátory by naopak sloužili na časté vybíjení a nabíjení, takže by tolik netrpěli baterie. Jak by se vybyl kondenzátor, tak by se trochu přidalo na generátoru aby vyráběl o něco více elektřiny a čím víc by se vybíjeli i baterie, tím víc by se přidávalo... Pro menší auto a menší výkony by to ani nemusel být zřejmě příliš výkonný generátor a tím i spalovací motor. na druhou stranu, uložit slušnou kapacitu do superkondenzátorů je IMHO zatím pořád předčasné, pokud nebudeme chtít jezdit autem které je relativně velké ale prostoru má relativně málo.