Tohle je totiž psychologický efekt bránění vlastního dřívějšího názoru a projevuje se nejen v telekomunikacích, ale i v práci, investicích, vztazích...Lidé, když něco dělají, nakupují nebo do něčeho investují, tak pak nechtějí uznat, že toto rozhodnutí bylo špatné a proto si hledají všemožné důvody a výmluvy, aby si ho obhájili a nemuseli si sami přiznat, že to rozhodnutí bylo špatné.Na základě tohoto efektu třeba ždímají banky, operátoři, ale i máloplatící zaměstnavatelé, manželky zůstávají s manželi, kteří jim dávají denně po držce a manželé jsou zase s manželkami, které je podvádí na každém rohu.Než by si totiž klient O2 (a bývalého ČTc) řekl. Týjo! Tak já jsem jim za 10 let nasypal minimálně o 100 000 Kč víc než byla reálná hodnota služeb, musím to rychle změnit!! Tak si hledá výmluvy proč těch 100 000 Kč vlastně nebylo vyhozených a proč byly dobře a výhodně investovány.Jenom lidé, kteří jsou v jádru podnikatelé si umí říct: "OK, vyhodil jsem sto klacků... Ale nevyhodím další! Neva, jede se dál, ale teď už jinak!"Stejné psychologie využívají i různé "nigerijské spamy", "hledači pokladů", "tajných nacistických kont ve Švýcarsku" a další podvodné pohádky pro lidi - lidi jim nacpou jednu výplatu, druhou, ale protože si nechtějí přiznat, že peníze vyhodili, tak jim nakonec nacpou veškerý svůj majetek...