Český startup iMenu: iPad místo jídelního lístku

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 82

Názory k článku

27. 05. 2012 23:02

Elektronický jídelní lístek od Menu55 . http://www.menu55.cz/index.php/nahled-do-systemu...
- obsahuje vlastni cloudovy pokladní systém http://www.menu55.cz...
- funguje na kteremkoliv tabletu ci telefonu (webova verze)
- ma aplikaci pro smartphony a tablety na Androidu
- ma aplikaci pro iPhone a iPad
- ma aplikaci Mobilni čísnik (v cene systemu) http://www.menu55.cz/index.php/funkce-restaura... ...
- system je postaven tak, ze zakaznik muze objednavat take ze sveho telefonu nebo tabletu
- stoji pouze 480Kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
0xf
22. 05. 2012 09:48

Pominu ted nejake vyvojarske veci ale neni mi jasne jak si to predstavuje technicky ok... tablet ve stole... ten stul bude otocny nebo zakaznici budou behat kolem nej. A i kdyby bude pouze jeden na stul? Docela zdrzeni a nebo restourace jich nakoupi tolik kolik ma mist... docela drahy spas Pokud nebude moct mít každý zákazník svoje zařízení ihned k dispozici tak tu výhodu jakože rychlosti už nevídím i kdyby další akce byly bleskove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2012 22:38

Koukám kolik je tady v diskuzi skeptiků, kteří mají raději nepříjemnou obsluhu, než nějakou novinku. Já osobně bych proti tomuto způsobu objednávání nic neměl (tedy v těch běžných restauracích).Jen je škoda, že se tvůrci zaměřili jen na iPad (který je na tak jednoúčelovou záležitost dost drahý špás), proč nemít aplikaci, která běží někde na serveru a do tabletu by se streamoval jen obraz, pak by bylo jedno jestli je koncové zařízení iPad nebo něco s Androidem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2012 20:59

Zajímavý projekt. Lidi by si objednali, mezitím by si třeba zasurfovali na netu než by se jim jídlo přineslo a obsluha by se nemusela o nic moc starat. A ještě byste se mohli podívat jaké má dané jídlo nutriční hodnoty atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2012 20:31

Z pohledu geeka nápad pěkný a asi i zpracování bude povedené, ale moc si to nedokážu dobře představit. Klukům přeji hodně úspěchu, ale osobně se mi nelíbí myšlenka, že přijdu do restaurace a dostanu do ruky iPad a něco si vyberte a komunikujte s námi pomalu jen přes iPad.1. věc celkem drahé pořizovací náklady, takže se to hodí spíš pro movitější a dražší podniky kteří by na to měli. Ale u těch se to zase nehodí, nedokážu si představit jak dojdu do luxusní kavárny nebo restaurace a místo příjemné obsluhy která pokecá, něco doporučí atd.. budu čumět do iPadu.2. věc jak mají vyřešené, aby to někdo neukradl atd..3. Spíš by se iPad hodil jako terminál do nějaké vývařovny, kde by na začátku procesu výdeje jídla si uživatel naklikal co chce a postupně došel až na konec a dostal to, případně obsluha klikala jídla atd.. a někdo jim to zatím chystal a servíroval.4. Více vhodné mi přijde systém pro číšníky, kteří by evidovali objednávky v iPadu nebo jiném tabletu a automaticky se to zasílalo do pokladny i kuchyně aby věděli co a jak rychle chystat, ale takové systémy už asi jsou.5. iPad bych viděl spíš jako doplňkovou možnost v luxusní restauraci kde dělají speciality. Appka by byla jako menu, ale u pokrmů by byly doplněny zajímavé informace třeba odkud pokrm pochází, jeho historie, popis surovin atd. To se hodí i pro vína. Mnoho lidí jsou opravdu gurmáni a zajímá je historie, původ atd.. pokrmů.Svět je ale už i tak hodně zvrácený, takže se určitě někdo najde kdo to zainvestuje a třeba se to nakonec i uchytí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2012 20:26

Me se ten napad libi, jak bylo receno v lepsi restauraci jsou ipady jako image podniku tam ty ipady chapu. Ale vubec nechapu proc cpat ty ipady pod nejake neprustrelne sklo, nebo do neznicitelneho stojanku, to je tak silene plytvani penezi ze to az neni hezky. Pokud je tablet zabudovan do stolu neni problem ho porad napajet a udelat android aplikaci ktera je nachlup stejna od te iOs taky neni problem, zakazat tlacitka lze prinejhorsim hardverove. Jestli tvurci ztech prodanych ipadu nemaji nejake provize tak lituju ty restaurace kteri na to skoci. To uz ty penize rovnou muzou dat me :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2012 17:26

Do stolu bude zabudován iPad předpokládám jen jeden.. Takže až půjdu s rodiči a prarodiči třeba na narozeninovou večeři, tak budu předčítat celé menu a křičet na hluchého dědu ty desítky položek? Nebo si budeme postupně podávat 30kg těžký "neukradnutelný" stojan, případně v lepší restauraci jeden iPad? To bude objednávka trvat 10x déle, než když dostaneme lístky, jako doposud.Pobavila mě reakce, jak jedna starší dáma (60) uměla ovládat iPad, takže se starší generace nebojíte. Vy jste fakt moc mladí.. 60 letý člověk často chodí ještě do práce a denně sedí před PC a je na tyto věci zvyklý, jedna vlaštovka jaro nedělá. Dejte iPad mým prarodičům nebo lidem technikou nezasaženým a uvidíte, spousta lidí se toho prostě bojí nebo nechce řešit nějakou techniku a přitom to nejsou "socky", co by do restaurace nešli.A to zvýšení objednávek připisuji spíš tomu, že tam ten iPad zůstává. Kdyby nám číšník hned po objednání nesebral všechny lístky a alespoň jeden nechal, tak si často taky ještě přiobjednáme, ale mávat na něj kvůli každé blbosti člověka rychle omrzí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2012 15:22

Ackoliv jsem IT, mam rad techniku, systemy atd atd......v posledni dobe zacinam zjistovat, ze nektere veci by opravdu digitalni byt nemely. Ze sveta se absolutne vytraci ten lidsky kontakt, vse je cim dal tim vice anonymni a individualisticke. rozhodne hlasuji pro "analogoveho" cisnika. Technika nas obkloupuje vsude.....alespon u toho jidla at ma clovek klid!!!!Nicmene k celemu projektu bych rekl jedno. Dle meho vubec myslenka jakehosi zrychleni a zjednoduseni je out.
kvalitni restaurace ma kvalitni servis, necekam, cisnik vi kdy se ma prijit zeptat a kdy nechci byt rusen. Pokud tomu tak neni, tak do ztakove restaurace nejdu / uz nepujdu. Pokladam toto za dalsi stupen zoufalosti jak dostat ze zakazniku vice penez....a omezit lidske zdroje na minimum...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2012 15:10

Parada, pri hospodskejch bitkach pribyde k zidlim a pullitrum dalsi efektivni zbran

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2012 14:25

Docela by me zajimalo, jak to maji reseno "po provozni strance" veci. Tedy, tak nejak mi neprimo prislo, ze ty iPady jsou jailbreaknute. Je to pravda ci nikoliv? A jak je reseno tlacitko Home? Skace to po jeho stisknuti do klasickeho springboardu nebo je to osetreno? Jsem zvedav, jestli panove zareaguji, tak jak reaguji na jine dotazy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2012 13:14

To až někde v restauraci uvidím, tak se otáčím a odcházím. Toto je naprosto bezradný nápad a ne startup (děsivé slovo). Já si chci pokecat s číšníkem co doporučuje, od toho tam přece je a ne se čumět do blbého displeje a šoupat prstíčkem. Toto je dobré do náleven, kde to budou chlapi hýkat nadšením, ale do dobré restaurace (těch několika v ČR) to vůbec nepatří. Jo takhle nápad, kdy by se začalo v hospodách dobře vařit, to by bylo něco. Toto je nápad od děcek pro děcka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2012 11:28

V čem vlastně spočívá ono zlepšení obsluhy?Dobře, host příjde, ale stejně musí čekat až mu přinese obsluha ten iPad -to je na úrovni jako kdyby čekal na to až mu přinese jídelní lístek. Pak si ho přečte (a zase každý neumí iPad obsluhovat,,ale dejme tomu) , provede objednávku. Tady se ušetří jeden krok kdy host nemusí čekat až příjde obsluha pro soupis objednávky. Potom musí stejně čekat až nu obsluha to jídlo přinese.. Co bude potom není z popisu jasné Jestli tedy se částka strhne z kreditky hned po objednání (než se jídlo přinese), nebo zda ho potvrdí na iPadu host až dojí, nebo si stejně musí říct číšníkovi že platí aby tento šel na pokladnu pro vygenerovaný účet... A na konci musí host odevzdat zapůjčený iPad....Plus tedy musí obsluha pořád dávat pozor (a třeba být i neslušná a klidně i šacovat), kdyby snad chtěl nějaký host s iPadem za bratru 10 000 spěšně odejít....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2012 11:25

Jsem apple-pozitivní a svůj iPad mám rád. Ale tenhle projekt je nesmysl, spíše než do iPadů by měli majitelé restaurací investovat do svých servírek a číšníků, jinak bychom si mohli za chvíli objednávat jídlo v automatech a jíst to pak někde v průvanu.Stravování je také o komunikaci a důvěře - když si něco někde objednávám, chci mít možnost se zeptat, co v ten den stojí za objednání, jak se co podařilo, z čeho co je,... To mi tato aplikace neumožní.P.S.: Objednávání jídla přes iPad / PC / mobil funguje např. v pražské kavárně Friends Coffee House. Zkusil jsem to jednou a naposled - příště radši udělám pár kroků k pultu a objednám si to sám bez manipulačního poplatku +1 Kč a desetiminutového čekání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2012 10:27

Tohle spíš tu gastronomii a poctivost, překvapení zákazníka kuchařským dílem ůplně zkazí, to že to je jenom na Ipad spíše vypadá jako tunelování peněz chápu kdyby lístek byl ve 3D a hrálo to jako Call of duty poslední verze, ale jinak lístek má bejt bez blbých obrázků čistý text černý na bílém s přehledem jednoduché a zajímavé nabídky.PS: Až to prosadíte čekejte Pohlreicha za dveřma s pánvičkou v ruce a bude vás bít tak dlouho jak jen to bude možné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2012 10:13

Odborník žasne, laik se diví. Ale řekl bych že zaměření na iPad není dáno hw ani sw možnostma tohoto zařízení, jde spíš o to že je to lepší kšeft dodat v rámci komplexního řešení x iPadů než x AndroidPadů po 3000,- kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2012 10:03

Fajn ale - tie tablety niekto zaplatiť musí (vieme kto) a reálny prínos oproti pekne spracovanému papierovému Menu? Ešte doplniť pásový dopravník a vôbec čašník nemusí chodiť a prečo na stôl neumiestiť rýchlovarnú konvicu a instantné jedlo a ušetríme na kuchárovi - nie, ďakujem. Do reštaurácie nechodím kvôli tomu aby som sa hral na tablete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2012 09:46

Vzhledem k tomu, že jde o HW+SW systém je zcela irelevantní požadavek na to, aby řešení bylo multiplatformní nebo jen např. pro iOS. Z hlediska vývoje se rozhodně vyplatí soustředění jen na jednu platformu. Z hlediska nákladů na HW by asi byla výhodnější varianta pro Android, kde jsou různá zařízení mnohem levnější a navíc by některý např. čínský výrobce mohl dodávat řešení již montovaná za daným účelem do plochy (desky) stolů atp. S Applem se počítám nikdo na takovém klonu nedomluví. Na stranu druhou je spousta výrobců, kteří vyrábí příslušenství pro iPAD .. takže by nějaké to řešení také zvládli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2012 09:04

Proč by se tato app pro Android moc nehodila?
Existuje spousta Androidích tabletů (made in China apod.) do cca 4000 Kč a tyto by rozhodně stačili jen na takové jednoúčelové použití v restaruci. A kupovat 10 tabletů za 4k Kč nebo za 10k už udělá podstatný cenový rozdíl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2012 09:01

Ač vývojářům přeji hodně štěstí, představa, že mi v restauraci vrazí do ruky (přes jakoukoli snahu) věčně upatlaný iPad, rozhodně nesplňuje mou představu kvalitní restaurace. Jídelní lístek nemá být encyklopedií ve Photoshopu upravených fotografií, ale přehledným seznamem (zpravidla ne příliš mnoha) jídel a nápojů, který má podněcovat příjemnou zvědavost a chuť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2012 08:40

Sorry, kyž jsem si přečetl, že „Gastronomie je hodně zkostnatělý systém...", tak už nebylo třeba číst dál. Gstronomie je systém, jo?
Pod obrázkem se píše "Důležité jsou ale pěkné fotografie..." Potom lze jen dodat "a smysluplný text bez chyb" ("Dezer čokoládový muffin").
A počítá se také s hygienou? Já bych tedy v restauraci na display upatlaný bůhví kým přede mnou nesahal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2012 08:40

Tak porad si myslim ze iPUB je lepsi nez toto a take levnejsi pro firmy+ pohodlnejsi pro zakazniky... No ale co by clovek od vas mohl cekat kdyz prohlasi ze ipad je v pomeru cena/vykon lepsi nez vse ostatni ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2012 08:00

Nápad se mi hodně líbí (v Českých Budějovicích jsem nic takového neviděl) ale napadá mě, když přijdu a sednu si ke stolu, číšník přinese iPad, nabídne mi pití. Jak je ale vyřešeno to, aby mi ty iPady lidi nerozkradli. Buď by museli být na drátu, nebo bychse hodně obával toho, že po týdnu nebudu mít žádný a nebudu moct fungovat.Zajímavější by možná byla app, kterou si uživatel stáhne do iPhonu/Androidu, treba podle GPS zjisti v jaké restauraci asi je, stáhne se mu lístek+ třeba denní menu a objednám si.. tim odpadne ten stres o iPadyJinak hodně štěstí... druhej startup, co má smysl a i bych ho vyuzil (daleko vic nez nejakej instagram)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2012 07:44

No a jaky je rozdil teto aplikace vuci tem, co se dnes v restauracich pouzivaji? Myslim u bezkontaktni obsluhy s obsluhou pres chytre telefony/smartphony/tablety, protoze preci jenom do jedne v Brne s obdobnym systemem uz roky (pocitam tak 3-4) chodim. A o dalsich vim z doslechu. Takze v cem je vas system tak revolucni vuci tem, co jsou jiz na trhu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2012 07:25

Na konci článku je zmínka o konkurenci. Docela by mě zajímalo, v čem se iMenu liší od ostatních a co mi jako potenciálnímu zákazníkovi může přinést navíc.Taky by mě zajímalo, jestli se nepočítá s modelem, kdy by si člověk přinesl vlastní zařízení (ať už iPad, iPhone, Android, aj..) a přes něj objednával. Toto řešení by se mi líbilo mnohem více než nutnost majitele podniku kupovat vlastní iPady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2012 05:40

napad dobrej (napad do FILMU),ale realita ? kdyz neni podnik schopny obstarat dobrou obsluhu, tak se zvedam a jdu pryc, protoze se da predpokladat ....... vite co. A druha a podle me mnohem podstatnejsi vec je, ze cisnik je prodavac - nekdo, kdo vam vnuti pivko/panaka/rakvicku, popr. se JI kouknete na .... apod. Cumet v hospode do tabletu je napad, ktery se doufam nikdy neprosadi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 05. 2012 02:08

Obrázky jsou dobrá věc, ale také velmi ošemetná. Pokud přijde na oběd šťoura který nebude mít bramboru otočenou jako na obrázku, může nastat problém velmi příjemného zákazníka.Samozřejmě ale přeji úspěch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 05. 2012 01:20

Pred dvouma rokama jsem rikal kamosovi, at presne tohle udela, ale bohuzel z toho seslo
Preju hodne uspechu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Vypadá to velice dobře. Teď mě jakožto Zlíňáka zajímá, ve které restauraci, že se to instaluje?
Otestovat to na vlastní kůži by nebylo k zahození.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor