Dělat cloudový byznys s Microsoftem začíná být nutnost

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 58

Názory k článku

20. 07. 2014 19:17

Pracuji jako IT konzultant se zaměřením na databázové systémy. Mám mnohaleté zkušenosti s návrhem a implementací projektů u velkých bank, pojišťoven, společností v oblasti energetiky, cestovního ruchu atd.
Musím říci, že jsem doposud nenašel žádný rozumný důvod, proč externí Cloud používat.
Živě si pamatuji začátky virtualizace, kdy se na nás ze všech stran hrnuly informace a argumenty, proč virtualizovat. Dobrá, hromadně nyní virtualizujeme a technologie jako taková má nesporné výhody. Nyní je nám podsouván názor, že lokální virtualizace je přežitek a máme svá data a aplikace svěřit do tzv. Cloudu.
Souhlasím s připomínkou předchozího diskutujícího, který položil otázku : Co je to vlastě Cloud ?
Věřím, že slovo jako takové bylo vybráno záměrně s cílem popularizovat nový platební model.
Nepřináším žádnou novinku, všichni víme, že Cloud je jen pronájem virtualizovaných služeb a systémů v infrastruktuře poskytovatele. Pokud používáme virtualizaci, Cloud ve smyslu toho slova už máme, jen se mu říká on-premise.
To nejcennější co společnosti vlastní, jejich know-how, je ukryto v datech a od nich odvozených informacích.
Jen stěží si dokáži představit jejich umístění mimo absolutní kontrolu vlastníka. Když pomineme možnost přístupu neoprávněných osob - v těch cloudech ty systémy také někdo spravuje - jaké jsou vlastně výhody ?
Ano, připravíme a nasadíme celý systém několika kliky myší za pár minut. Ale to není nic, co by aktuálně používaná lokální virtualizace nedokázala. Vysoká dostupnost a zálohy... To samé jako v předchozím případě.
Když jsem procházel kalkulačku Microsoft Cloudu, cenové podmínky mne rozhodně nenadchly. Platit za odchozí data ? Tedy čím víc mám zákazníků a pracovníků, kteří s daty pracují, tím mne to bude stát víc ? HW konfigurace systémů také příliš neoslní.Uvítal bych odborně napsaný článek, ve kterém někdo na konkrétním příkladu středně velkého projektu srovná finanční náklady na Microsoft Azure Cloude vs on-premise cloud, tedy pronájem cludu cca 5 let vs. jednorázový nákup. Pokud nás chce někdo přesvědčit o tom, že to má smysl, je třeba uvést fakta a konkrétní příklady a nemluvit jen v marketingových superlativech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 07. 2014 01:53

celý OneDrive je jenom tajný projekt NSA ,který má podsebou microsoft aby to nebylo hned zřejmé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2014 20:39

Milá Darinko a Víte, schválně zkuste přijít s office 365 do naší firmy. Na uvolnění atmosféry Vám pustím Visty a office nám stačí krabicák. Fakt super dělník. Nevyměníme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2014 15:35

Mám jinou představu o tom, co je vzrušující...Kromě toho to nemá daleko od omezování, vydírání, vynucování si něčeho, závislosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X
17. 07. 2014 14:30

Bojkot US firem - pro antislovanství + špehování! Jen blázny mají data v cizích cloudech, ty největší pak v amerických!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 07. 2014 14:15

Dělat cloudový byznys s Microsoftem začíná být nutnost - se ohlédnout po alternativách. I to může být řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 07. 2014 12:16

Cloud:
To je v podstatě pyramidová hra.
Ti co jsou nejvýše se napakujou.
Ti níže jen zbohatnou.
Ještě níže, tak ti neprodělaj.
A spodek pyramidy jen platí, platí a platí.
.
Já být na vrcholu té pyramidy tak také lžu jak je Cloud IN.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 07. 2014 11:57

Snad každý den článek o Cloudu. Ještě chvilku a stane se z toho sprosté slovo podobné startupu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2014 11:21

Problém s jejich chlubením je zřejmý - roste jim proto, že je do toho Microsoft tlačí. Nic to neříká o tom, jak jsou populární, ale jak moc se lidi nechají oblbnout, když je do toho megafirma natlačí. Zadruhé ta úžasná procenta prostě vznikají proto, že jdou z nuly. Zvláště ty stovky procent od roku 2009. Kdy že začali s cloudem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2014 09:49

Cloud aneb další IT psouk. Infrastruktura na to není moc připravena. Nemyslím tím Hw myslím sítě a jejich mizernou kapacitu. Například jsem zkoušel amazon glacier a než bych tam odzalohoval svém několik desítek GB fotek tak zestarnu a problém není v me pripojce. Představte si ze mate firmu co ma DB například několik set GB dat a ted to začne preklapet do cloudu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 07. 2014 09:02

Dělat cokoli s Microsoftem přestává být nutnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 07. 2014 08:51

data v cloudu = data v cmoudu ,
a kdyz server tak nikoliv se systemem od m$

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 07. 2014 08:39

Jo, ten pocit závislosti na poskytovateli služeb je fakt vzrušující. Koupit softvér a provozovat stejnou verzi deset let je hrozná nuda. Změna je život. Když každý měsíc dorazí faktura, je to větší vzrušení než návštěva S/M salónu. Pronájem je prostě vždycky výhodnější než koupě. Říká to i náš ekonom Dežo a tomu Microsoft dokonce uhradil novou mikinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 07. 2014 08:27

tak jasně, reklamní článek o tom jak Microsoftu vlastně ujel vlak a teď se vehementně snaží do něj naskočit a ještě přitom tvrdit že jede v prvním vagónu hned za lokomotivou.Z cloudu jsou nadseny jen firmy ktery ho poskytujou, mam pocit ze u koncovejch zakazniku je odezva mirne receno vlazna..
Ja jako mensi prodejce IT sluzeb mam ted velkej problem lidem vysvetlit proc by si meli koupit office 365 a platit za nej 2x tolik co driv navic s tim ze kdyz prestanou platit tak ho proste nemaji. S datama v cloudu je to jeste horsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 07. 2014 07:52

Ja by som bol opatrný.
V postsnowdenovom svete dáta na americkom cloude sú prakticky bez ochrany pred neprimeraným zásahom amerických orgánov. A ako bonus, možno už koncom mesiaca bude Microsoft Inc. držať v rukách rozsudok, podľa ktorého bude musieť donútiť Microsoft Ireland Ltd. vydať dáta bez povolenia Írskych orgánov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 07. 2014 07:29

Proč nejsou PR články označeny už na začátku článku a i dole je to označení diskutabilní. I zde platí pro MS jiná pravidla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 07. 2014 02:18

Opravdu nechápu, proč bych si měl na Cloud ukládat svoje soukromé věci a rodinné fotogradie, aby se v mých věcech prohrabovali cizí lidi. Na Cloud bych dal max. data, na kterých mi tolik nezáleží, programy, multimédia, ale kdo ponese zodpovědnost za ztrátu mých cenných rodiných fotografií na Cloudu, pokud data centrum shoří, nebo tam spadne třeba letadlo ? Na Megaupload si také lidé ukládali svoje cenné rodinné data a fotky a o všechno přišli ze dne na den !! kvůli tomu, že na uložišti byl i waréz. To samé může potkat i cloudové uložiště a v podstatě je to totéž. Slovo Cloud je nesmyslné ! Data centra nejsou nikde v oblacích, ale zase na zemi. Nevím, proč pořád oblbujou lidi. Neznalý věřící člověk si pomalu bude myslet, že Cloud je na nebi a jeho data opatruje Pánbůh !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor