Google
Google začal s mobilní rozšířenou realitou poměrně brzy, ale také se hodně spálil. Google Glass sice byla skvělou zajímavostí, která přilákala tisk a média, takže to znamenalo skvělou reklamu pro Google, reálné použití ale zklamalo.
Google Glass zatím bez úspěchu
Hlavním problémem byla velikost, nutnost napojení na mobilní telefon a také slabá výdrž baterie. Typická ukázka toho, když je snaha představit produkt dříve, než jsou dostupné potřebné pokročilé technologie. Google se snažil změnit zaměření Glass na podniky, ale zatím není jasné, jestli se tak stane v nějaké bližší době.
Google Cardboard je levná snaha Google o jednoduchý vstup do virtuální reality
Do oblasti virtuální reality se Google vrhl vlastním unikátním způsobem, kdy představil extrémně levný papírový kryt s čočkami pro mobilní telefony – Cardboard. I když tento druh levné virtuální reality není ideální z pohledu zážitku ani možností, může posunout standardy schopností mobilních telefonů a jejich senzorů a displejů blíže k takovému použití. Zkrátka do budoucna by se mohli výrobci mobilů snažit vylepšit hardware a software podobně jako to dělá Samsung u řady Galaxy pro Gear VR.
Google se konečně rozhoupal a začne se více zabývat virtuální realitou
Google má ale v rámci Google Ventures zainvestováno v několika společnostech, které vyvíjí řešení a software pro virtuální nebo rozšířenou realitu. Jedná se například o AltspaceVR, EmergentVR, Envelop VR, High FIdelity, Jaunt, MediaSpike nebo Resolution Games.