Do vývoje virtuální i rozšířené reality investuje většina technologických velikánů

  • Virtuální a rozšířená realita už je v hledáčku většiny velkých technologických hráčů
  • Kdo všechno investuje a na čem pracuje?
  • Jaký lze čekat souboj?

​Google

Google začal s mobilní rozšířenou realitou poměrně brzy, ale také se hodně spálil. Google Glass sice byla skvělou zajímavostí, která přilákala tisk a média, takže to znamenalo skvělou reklamu pro Google, reálné použití ale zklamalo.

Klepněte pro větší obrázek
Google Glass zatím bez úspěchu

Hlavním problémem byla velikost, nutnost napojení na mobilní telefon a také slabá výdrž baterie. Typická ukázka toho, když je snaha představit produkt dříve, než jsou dostupné potřebné pokročilé technologie. Google se snažil změnit zaměření Glass na podniky, ale zatím není jasné, jestli se tak stane v nějaké bližší době.

Klepněte pro větší obrázek
Google Cardboard je levná snaha Google o jednoduchý vstup do virtuální reality

Do oblasti virtuální reality se Google vrhl vlastním unikátním způsobem, kdy představil extrémně levný papírový kryt s čočkami pro mobilní telefony – Cardboard. I když tento druh levné virtuální reality není ideální z pohledu zážitku ani možností, může posunout standardy schopností mobilních telefonů a jejich senzorů a displejů blíže k takovému použití. Zkrátka do budoucna by se mohli výrobci mobilů snažit vylepšit hardware a software podobně jako to dělá Samsung u řady Galaxy pro Gear VR.

Google má ale v rámci Google Ventures zainvestováno v několika společnostech, které vyvíjí řešení a software pro virtuální nebo rozšířenou realitu. Jedná se například o AltspaceVR, EmergentVR, Envelop VR, High FIdelity, Jaunt, MediaSpike nebo Resolution Games.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,