Asi bys to spočítal i sám, moc velká věda to není. Ano, spočítal, třeba já. Pokud by všechna osobní i nákladní auta jezdila od teď na elektřinu, tak bychom měli o necelých 20% větší spotřebu elektřiny než máme dnes. Zároveň posledních pár let cca 20-25% naší produkce vyvážíme (tento vývoz se asi brzy bude podstatně snižovat s tím, jak Němci staví větrníky a soláry a jak tento vývoz dotujeme, neboť vyvážíme "za hubičku" a za tuto energii nám nikdo neplatí příspěvek na OZE, na rozdíl od elektřiny spotřebované u nás).
Jinými slovy, nejedná se o nic zásadně neúnosného, a to ani z hlediska navýšení výroby, ani z hlediska přenosové soustavy.
Ještě jedna věc - při výrobě benzínu a nafty se spotřebuje velké množství el. energie (kterou si patrně vyrábí přímo rafinérie), a viděl jsem odhady, že cca těch 20% "navíc" už teď padne na výrobu benzínu/nafty, jinými slovy, celková spotřeba el. energie by se vlastně nezvýšila, neboť by odpadla potřeba elektřiny na výrobu benzínu. Ale tuto druhou část berte bez záruky, nejsem odborník.