Já si myslím, že chyba je už na střední ne-li na základní škole. Z praxe vím, že mnoho mých spolužáků jsou prostě líní přemýšlet. Z fyziky je asi 10 trojek (27 žáků) a to máme učitelku, která vše velmi dobře vysvětlí a klidně to i 10x projde, matika to samé. Jde jen o to, dávat těch 5 minut, kdy se něco vysvětluje pozor a trochu se nad tím zamyslet, protože to, co se tam probírá, jsou naprosto primitivní věci. Jenže oni se radši ty vzorce učí nazpaměť, postup při počítání příkladů se učí jak Otčenáš a pak to tam hází bez ladu a skladu, přitom by se stačilo chvíli zamyslet. Radši se šprtají literaturu a podobně (čest vyjímkám).
Oni by si všichni ti kecálkové, kteří říkají, jak musíme být humanitně vzdělaní uvědomit, že za to, že mohou hustit takové věci do tolika lidí vděčí technice. Já nemám nic proti literárnímu výzkumu a podobně, ale to má být záležitost pár lidí. Humanisti se šprtají, nevymýšlí (tím myslím průměrné, ne těch málo špičkových výzkumníků a filozofů). Zato technika odstartovala revoluci a to jen díky ní se máme tak, jak se máme. Humanisti nic nevytváří, technici ano.
To je ten problém. Nevyřeší to žádná regulace, ale musí se od začátku pracovat na tom, aby lidi chápali matematiku a aby nebyli líní přemýšlet. Většina lidí na filozofický fakultě stejně skončí jako učitelé nebo ještě hůř - prodavačky, účetní, sekretářky, úřednice, ale na to VŠ nepotřebují, to je plýtvání penězi.
Jen tak mimochodem - chodím do prváku na osmiletej gympl, začínalo nás 32, 5 pak odešlo na jiný školy, ale i z těch 32 jsem byl jeden ze dvou, kdo dělal trochu HTML a jediný, kdo alespoň trochu programování! A to nejsem žádenj expert (jsem spíš na tu fyziku).