Válku s Google? Jakmile Google vyřadí Facebook z indexu, tak ten okmažitě klesne na příjmech mnohonásobně, protože jedním z důvodu návštěvnosti a růstu Facebooku je vyhledatelnost obsahu uvnitř sítě i mimo ni.Navíc důležitý není ani počet uživatelů a ani "velikost" reklamního prostoru, ale HODNOTA toho reklamního prostoru - to si dnes začínají KONEČNĚ uvědomat i marketéři i reklamní platformy Googlu a dalších firem.Poprvé výrazně si to uvědomili lidé z Volvo, když nechali kompletně stáhnout všechny televizní reklamy na jejich top modely - které stojí 10 mega a víc. Jednoduše to zdůvodnili tím, že celkem LOGICKY, divák "Vaříme levně a chutně..." není cílová skupina, která by si koupila auto za 10 míčů a proto nemá smysl za takovou reklamu vyhazovat peníze.Něco podobného je i na Internetu - je super mít návštěvnost milion unikátních návštěvníků a zdá se to jako "super hodnota", ovšem už míň je to super, když zjistíte, že jim je 10-13 let a tedy si přímo nemohou koupit téměř nic Kdo to ještě nechápe, tak když budete mít prostor pět minut mluvit v bulvárním celostátním zpravodajství typu Televizní noviny, neovlivníte skoro nic a budete mluvit k MILIÓNŮM lidí.
Pokud budete ale mít prostor mluvit pět minut na FORTUNE 500 MEETING (setkání generálních ředitelů a majitelů 500 největších korporací světa, kterého se často účastní i zástupci administrativ vlivných států), tak toho můžete změnit opravdu HODNĚ, protože ve zdejších diskusích je přesun fabriky s tisíci zaměstnanci z ČR někam do Mexika jenom "drobný detail" a podle toho, co se v kuloárech domluví se pak i vlastně dělá nebo nedělá válka v určitých oblastech a podobně. Proto už dnes dávno platí, že milion návštěvníků ve věku do 13 let má MNOHEM MENŠÍ cenu reklamního prostoru než třeba jenom 50 tisíc návštěvníků, kteří jsou převážně muži ve věku 25 a více let.A bohužel Facebook má tu nevýhodu, že sice má miliardu uživatelů, ale většinou uživatelů bezcenných. Naopak Google má i vysoce ceněné uživatele, pracující lidi v produktivním věku s pěkným příjmem, majitelé firem, lidi, kteří utrácí peníze atd.Pokud budete prodávat něco opravdu hodnotného, rozhodně je lepší dát peníze za reklamu Googlu než Facebooku. Na FB jsou to vyhozené peníze, protože to tam vyklikají děcka...