Apple hledá různé partnery pro výrobu budoucího elektromobilu vlastní značky a zatímco v případě současných výrobců elektromobilů spíše narazil na odpor, možná ho opět zachrání Foxconn. Obří výrobní kolos s 1 290 000 zaměstnanci, který pro něj vyrábí iPhony a další zařízení.
Lidé z Applu našli klíčové komponenty pro Apple Car. Technologii mají korejské LG a SK
Dle informací webu Nikkei totiž Foxconn už poměrně dlouho hledá cestu do automobilového trhu a nástup elektromobilů je ideální fáze, kdy tak velký segment rozjet. Sám zakladatel Foxconnu Terry Gou se na interní schůzce s manažery ptal „Když dokážeme vyrábět iPhony, proč nemůžeme vyrábět elektromobily? Je to iPhone se čtyřmi kolečky.“
Apple už má v ulicích 69 samořiditelných aut. Flotilu stále zvětšuje
Foxconn se pokoušel výrobu elektromobilů rozjet už v roce 2014, ale z důvodu velké náročnosti na počet dílů i dodavatelské řetězce z toho nakonec ustoupil. Nyní má ale podporu Applu, potvrzenou změnu trhu (přechod ze spalovací technologie na elektřinu a baterie) a také se poučil, takže zajišťuje potřebnou infrastrukturu dodavatelů kritických částí, materiálů a dílů. Foxconn už dokonce nyní dodává některé důležité komponenty pro automobilky jako BMW nebo Tesla. S Fiatem a Chryslerem dokonce jedná o dodávce celých vozů a softwaru ve spolupráci s čínskou společností Geely.
TSMC a Foxconn darovaly Tchaj-wanu už 5 milionů vakcín BioNTech. Výroba čipů a iPhonů se nesmí zastavit
Plány současného šéfa Foxconnu Young Liu jsou takové, že pět procent elektromobilů vyrobených v roce 2025 už bude mít nějaký díl, design nebo software od Foxconnu. Nové továrny Foxconnu se v roce 2022 postaví v Thajsku a v USA, což je jeden z požadavků Applu.