Když si připustíte, že HP není Apple a vážně se nesnaží o prvoplánovitou líbivost, o kterou ve firemním sektoru vážně nejde, věřte mi, zůstávají poněkud smíšené pocity. Dnešní nárůst prodejů tabletů a smartphonů HP nezachytilo, akvizice Palmu dopadla jak dopadla, v oblasti desktopů a serverů má tvrdou konkurenci ze strany Dellu, který stále zkvalitňuje své služby, Lenova, poskytujících zajímavější korporátní programy a nižší ceny, případně Aceru, který je sice nadměrně poruchový (vlastní zkušenost) ale tak levný, že se mnohé firmy nechaly nachytat, na notebookovém poli vládnou Asus, Acer a Lenovo, v nižších cenových patrech nemá HP žádné "černé koně" s výborným poměrem cena/výbava, jejich výrobky jsou kvalitní (ProBooky jmenovitě) ale dražší, v těch vyšších už je Dell se svým vynikajícím servisem a Lenovo s legendárními ThinkPady, případně moje oblíbená Toshiba s řadou Z, HP nemá lákavou politiku ani pro firmy, ani pro uživatele, je kvalitní ale chybí přidaná hodnota jako v případě Dellu, a v nejvyšších patrech (ZBook) kde HP už nijak nezaostává, jsou prodeje mizivé. Vybíral jsem mezi Dell Precision a HP ZBook, byly velmi vyrovnané ale rozsekl to právě servis Dellu, neobvyklý, spolehlivý a příplatkuhodný. Alespoň tiskárnový byznys jim pořád dobře funguje, nikdy jsem neměl jinou tiskárnu než HP nebo Epson a kvalita americké a japonské produkce je srovnatelně dobrá, takže ještě nic není beznadějné. Doufejme, že současné řízení prokáže své schopnosti v pozitivním slova smyslu.