Jak Zuckerberg kupoval WhatsApp? Námluvy trvaly dva roky

Před dvěma týdny proletěla světem překvapivá zpráva, že Facebook kupuje službu WhatsApp, a to za ohromných 19 miliard dolarů. Jek k takovému obchodu dojde? To se snažil odhalit magazín Forbes a celý příběh pozadí námluv zveřejní 24. března v americkém vydání časopisu, ledacos ale už nyní prozradil v rámci upoutávky na webu. Nejpřekvapivější informací je skutečnost, že Mark Zuckerberg rozjel vyjednávání už před dvěma roky.

Šéf Facebooku si všiml rostoucí obliby služby WhatsApp, která byla uvedena v roce 2009 a po třech letech už měla silnou uživatelskou základnu. Že budoucnost patří mobilům a neomezené komunikaci, to už bylo Markovi Zuckerbegovi bezesporu jasné, a tak tímto směrem vedl jak vlastní vývoj, tak průzkum trhu pro případné akvizice. A WhatsApp se jevil jako ideální partner.

619353373 
Mark Zuckerberg zprávu o koupi WhatsApp ohlásil, jak jinak, na Facebooku.

Na jaře 2012 proto Zuckerberg napsal e-mail spoluzakladateli WhatsApp, Janu Koumovi (za slovanským jménem je jeho ukrajinský původ). Zval ho na večeři. Ačkoli Koum trochu váhal a chtěl kvůli jiným pracovním záležitostem schůzku trochu odložit, Zuckerberg byl docela naléhavý a chtěl se sejít co nejdříve. Stalo se tak ještě ten měsíc. Zuckerberg na schůzce naznačil, jaké výhody by mohlo přinést spojení obou firem.

Nešlo to ale tak rychle, jako třeba v případě Instagramu, jehož koupi za miliardu dolarů dohodl Zuckerberg prakticky za víkend. S WhatsApp jednání trvalo dva roky. Služba je v růstu, má stamiliony uživatelů a slibný obchodní model, tvůrci ji chtěli dál rozvíjet a aktivně nehledali „komu se prodat“.  Jenomže o veleúspěšný startup se pochopitelně začali zajímat největší hráči. Zuckerberg začal s předstihem a nakonec se mu podařilo získat WhatsApp pod křídla Facebooku. Stejné ambice měl údajně i Google, nabídl však „jen“ 10 miliard dolarů.

Diskuze (5) Další článek: Padla další webová bitcoinová banka Flexcoin

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,