Jsem Flashový vývojář, spolupracuji na velkých hrách a webech pro velké firmy. Takže jsem možná trošku ovlivněn.Mezi výhody Flashe patři krom skvělých vývojových prostředí fakt, že kód napíšeš jednou a aplikace/web se všude zobrazuje stejně. Namísto ladění v různých prohlížečích se můžeme zaměřit na efekty a ladění jiných chyb.Vývoj ve flashi je rychlejší.Pro mě není problém switchnout na HTML5+JS. Jakmile jednou člověk umí programovat, dokáže přecházet téměř bez problémů mezi různými programovacím jazyky. A tím se dostávám k největšímu problému HTML5, a tím je javascript. Javascript je prostě slepenec, čuňačina. Každý kus základních API psal někdo jiný. Jednou se používají callbacky, jednou se používá eventů. Nedá se to psát z hlavy.Javascript není plnohodnotně objektově-orientovaným jazykem - chybí základní věci jako je třeba zapouzdřenost. Pro velké projekty je neuvěřitelně téžké spravovat kód.Jak tady kolegové píšou. Tím že vydá Adobe nástroj pro tvorbu HTML5 (codename Adobe Edge), nemyslím si, že by to pomohlo HTML5 jako celku... jedině se urychlí (a to těžko říct) je rozšiřování reklamních bannerů tvořených pomocí canvasu a javascriptu.Pro to, aby se "HTML5" pořádně rozjelo, myslím si, že je třeba nového programovacího jazyka a pak opravdu JASNÉHO standardu jak pro vykreslování, ale stanovit si i jasná kritéria, která prohlížeč s nálepkou HTML5 musí splňovat a to i z pohledu rychlosti. Není možné, aby se v jednom něco prohlížeči sekalo a v druhém to jelo plynule.Mimochodem Google Dart:
http://www.dartlang.org/... Ale opět se dostáváme k problému toho, že to má pod palcem jedna jediná firma. Takže jedinej pořádnou virtuální mašinu budou tvořit lidi v google, stejně jako jedinou pořádnou VM pro Flash tvoří Adobe.Svoboda a otevřenost je sice super věc, ale myslím si, že ne vždy je vhodná. Krásným příkladem je právě roztříštěnost HTML.
Názor byl 4× upraven, naposled 16. 05. 2012 13:34