"Kdyby museli dle zákona dávat POUZE do centrálního systému, tak by situace byla diametrálně odlišná."
No a to je asi to, kde se nechápeme. Z mého předchozího vyjádření o postihu ČD ve chvíli, kdy chtěly s daty o jízdních řádech nakládat podle svého, vám už mohlo dojít, že přesně tak tomu bylo. Dopravci prostě měli zákaz poskytovat data kamkoliv jinam, než do systému Ministerstva dopravy. A problémy s tím neměly zdaleka jen ČD, ale i jiní dopravci. Pokud si dobře vzpomínám, tak Student Agency svého času také mělo s ministerstvem a Chapsem problém, kvůli internetovému vyhledávači svých spojů.
To byl první problém. Druhým byly podmínky smlouvy s Chapsem, které ministerstvu zakazovaly poskytovat data komukoliv jinému, než právě Chapsu. A to je důvod, proč po tom prvním rozsudku to byl Chaps, kdo musel poskytovat data třetím stranám, protože ministerstvo to, podle stále platné smlouvy s Chapsem, kterou soud nezrušil a vlastně ani neřešil, takže byla pořád platná, dělat nesmělo. A proto to všechno padlo na Chaps, který ale pochopitelně neměl žádný zájem ta data komukoliv poskytovat, neboť to narušovalo jeho byznysmodel.