Komerční banka se včera měla stát třetí finanční institucí, která spustí systém bankovní identity pro přihlašování se službám veřejné správy. Kvůli chybě se ale ostrý start odkládá.
Slovník českého eGovernmentu: Co jsou NIA, bod, eOP nebo BankID?
Systém běžel od 7. února pro stovku zaměstnanců banky, a právě během pilotního režimu se přišlo na problém, který Správa základních registrů nejdříve popisovala jako „bezpečnostní incident“ a později jako „technickou závadu“.
SZR na webu prvně psala: „V tuto chvíli není jasný rozsah bezpečnostního incidentu, a tudíž je nutné přijmout takové kroky, které povedou k omezení případných škod a eliminaci případných dalších chybných pokusů o autentizaci klientů.“
Později však zprávu odstranila a napsala novou, která už nepůsobila tak zlověstně: „Dnes dopoledne došlo k dočasnému pozastavení možnosti autentizace klientů Komerční banky v rámci bankovní identity, a to z důvodu odhalení možné technické závady. Jde o preventivní rozhodnutí do doby, než bude zjištěna její příčina a zamezeno opakování. K odhalení závady došlo při testování a ověřování na tzv. ostrých datech.“
Bankovní identita bude jednotná. K České spořitelně, ČSOB a KB se připojí menší banky
Ani po 24 hodinách zatím bankovní identita od „Komerčky“ neběží. Elektronickou identitu lze v tuto chvíli prokázat jen účty od České spořitelny a ČSOB. V březnu se přidají Air Bank, Fio banka a Moneta Money Bank.