Konica Minolta za stovky milionů kupuje český WEBCOM

Japonská společnost Konica Minolta po otevření inovačního centra v Brně dál investuje v Česku. Za stovky milionů kupuje WEBCOM. Společný obrat jsou dvě miliardy.

Japonská společnost Konica Minolta po nedávném otevření inovačního centra v Brně realizuje další velkou investici na českém trhu. Za řádově stovky milionů korun kupuje společnost WEBCOM, která patří k vůbec největším dodavatelům CRM a ERP systémů na platformě Microsoftu ve střední a východní Evropě. Pro Japonce je to ve stejném regionu zároveň vůbec největší dosavadní akvizice. Vzniká tak skupina s ročním obratem dvě miliardy.

O tom, že Konica Minolta chce v Česku nakupovat, jsme informovali už koncem roku 2013. Firma u nás v minulosti realizovala dvě akvizice, když získala firmy Robinco a Marap. Japonci se v akvizičním tažení zaměřují na úspěšné lokální společnosti, které navíc často patří mezi významné partnery. „My se díváme na specifické lokální hráče a partnery a rosteme skrze ně,“ popsal v rozhovoru pro Connect.cz prezident a výkonný ředitel Konica Minolta Masatushi Matsuzaki.

Konica Minolta je známá především jako dodavatel velkých firemních tiskáren a služeb navrstvených kolem. Z této škatulky chce ale vyrůst v dodavatele širších IT služeb, k čemuž slouží i ony akvizice. „Z výrobce hardwaru se musíme proměnit v poskytovatele služeb. To je jediná cesta, jak udržet naše marže,“ doplnil Matsuzaki.

Společný obrat dvě miliardy

Koupený WEBCOM je dobrou ukázkou. Významný partner Microsoftu integruje obchodní aplikace, čehož může Konica Minolta využít. „Spolupracovat budeme jak při vývoji nových řešení na platformě Microsoft SharePoint, tak při integraci produktů WEBCOM na softwarové aplikace Konica Minolta z oblasti digitalizace a správy dokumentů,“ popisuje výkonný ředitel koupené firmy Stanislav Hlobilek.

WEBCOM funguje od roku 1998 a v loňském roce dosáhl na obrat 345 milionů korun při zisku EBITDA 50 milionů. Zaměstnává 140 lidí a má zákazníky také v Rumunsku, Polsku, Slovinsku, na Slovensku a v dalších zemích Evropské unie. Konica Minolta toho chce využít v dalším obchodním rozšíření.

 

Konica Minolta spolupracuje také s českými firmami Software602 a Y Soft.

 

Také Japonci jsou na zdejším trhu finančně úspěšní. Tržby za poslední rok dosáhly na 1,6 miliardy korun a zisk se usadil na 84 milionech. Firma získala velké zakázky od Českých drah, skupiny Vítkovice, Cermatu nebo Českého Aeroholdingu. Restrukturalizovala také obchodní sekci a založila divizi na digitalizaci dokumentů a procesy kolem. V české Konice pracuje zhruba 350 lidí.

WEBCOM má zůstat i nadále samostatně fungující firmou, která se postupně napojí na Konicu a bude moci využívat zahraničních aktivit a kontaktů. Dokončení transakce má být hotovo koncem července, obchod ale ještě musí posvětit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Česká republika má v rámci japonské společnosti obecně velice dobré jméno a postavení. Několik českých manažerů se vypracovalo do globálního vedení, například pobočku v Singapuru vede Čech. Konica v Česku spolupracuje také s firmou Software602 (digitalizace dokumentů) a na globální úrovni i s brněnským Y Softem. I kvůli němu ostatně bylo otevřeno zmiňované inovační centrum na Moravě.

Témata článku: Byznys

Nejnovější komentáře

Můj názor

Další podobné články