Luxusní spojení: Apple bude spolupracovat s módními značkami Gucci a Saint Laurent

Společnost Kering, která stojí za luxusními módními a oděvními značkami Gucci, Yves Saint Laurent či Alexander McQueen, oznámila uzavření dohody o spolupráci s Applem. Výsledkem mají být aplikace, které pomohou Keringu v jeho byznysu a Applu v rozvoji v rámci segmentu luxusního zboží.

Například prodejní asistenti v luxusních buticích budou díky tomu používat mobilní aplikace k inventarizaci zboží na prodejnách. Firma dodala, že „prozkoumá pokročilé technologie aplikací Apple, aby dále zlepšila zkušenosti klientů se zařízeními se systémem iOS, včetně zlepšování zkušeností s placením v obchodě“.

V tuto chvíli nejsou známy žádné větší podrobnosti. Lze ale předpokládat, že jednou z motivací k uzavření dohody byly dosavadní úspěchy prodejních kanálů Applu v segmentu elektroniky. Firma dosáhla velmi dobrých výsledků a dokázala se etablovat jako prémiová značka s pevnou zákaznickou základnou.

E-shop s nádechem luxusu

Programy od Applu také poskytnou větší kontrolu nad aktivitami elektronického obchodu. Kering chce do roku 2020 rozjet své vlastní webové stránky pro online prodej. Aktuálně zajišťuje tento prodejní kanál u některých svých značek outsourcingem, nicméně stávající model hodlá do budoucnosti opustit. Kering bude i nadále prodávat oblečení a další předměty přes online platformu Net-A-Porter, se kterou spolupracuje od roku 2013.

Rozhodnutí jít svou vlastní cestou podpořil i fakt, že velký rival LVMH, mimo jiné vlastnící značku Louis Vuitton, v loňském roce založil svou vlastní internetovou stránku 24 Sevres, na které prodává produkty svých módních značek.

Další motivací byla i snaha o lepší přístup k údajům zákazníků a větší kontrolu nad tímto prodejním kanálem. Francouzská společnost neuvedla, jakou částku hodlá na rozvoj svých vlastních webových stránek vynaložit.

Není to zdaleka poprvé, kdy Apple bude připravovat aplikace pro jinou firmu. V minulosti například spolupracoval s IBM na vývoji nejrůznějších podnikových aplikací pro podnikání.

„Tyto vzrušující nové iniciativy byly navrženy tak, aby splňovaly – a překračovaly – potřeby našich zákazníků a zajistily, že jim i nadále nabídneme výjimečnou zkušenost napříč všemi kanály na rychle se měnícím globálním trhu“, řekl Gregory Boutte, vedoucí digitálních produktů.

Diskuze (7) Další článek: Podívejte se na obří gigapanorama Prahy: Selfie tyčky, mobily turistů a další střípky z hlavního města

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,