Majitel Seznamu Ivo Lukačovič: Lidé si elektromobily nekupují kvůli ekologii, většímu rozšíření brání jen cena

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 176

Názory k článku

avatar
08. 04. 2020 23:09

Je to názor ryzího neználka, který nikdy neřídil auto a nedovede si představit jízdu autem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 03. 2020 08:00

IMHO v současné době mi ta elektrifikace připadá jako drbání se levou rukou za pravým uchem, taky to jde. A teprve budoucnost po spoustě práce na vylepšeních ukáže, jestli ta cesta někam povede nebo jestli se dopracujeme k závěru: "Tak tudy ne, přátelé".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 02. 2020 10:30

Docela beru že naznačuje jak pro některé lidi je EV prostě póza. Ale odkaz na historii díky koním je trochu mimo. V minulosti totiž žádný feudál, nebo vláda nezakazoval chovat , prodávat a jezdit na koních nebo s povozy.EV je ideální do města, ale formou autobusu. Poměr přepravených lidí nedělá pohon, ale počet na metr čtverečný. A MHD je řešení. Individuální doprava patří leda cyklo dopravě a pár milionářům kteří v budoucnu budou mít na to mít svoje auto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 02. 2020 20:48

Ak je niekto bohatý neznamená že nepovie blbosť. Lukačovič je dôkaz že dokáže povedať primitívny naprosto od veci argument aj keď má peniaze a niečo vie. Dnes sú elektromobily neekonomické, neekologické a neefektívne!!!! Tak nehrajte divadielko že to nie je pravda. Nik nie je proti niečomu čo mu ušetrí čas a peniaze. Elektroauto to dnes nie je!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 02. 2020 09:25

Kuberovův výrok krásně demonstruje vidět co to je populistický dogmatismus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 02. 2020 08:41

fúzní reaktor do každého auta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 02. 2020 20:07

Ani nemohou, protože ekologické nejsou a hybridy ještě méně. Ty jsou prakticky z výroby na tom stejně nebo hůře než přímo vyrobený vůz se spalovacím motorem se sníženými emisemi. A elektromobil zase dosáhne lepšího poměru emisí až ke konci životnosti baterie (po 6 letech nebo 150k najetých km), takže další osud baterie je nejistý (mnoho uživatelů nebude akceptovat snížení dojezdu o 20% a více) což potvrzuje také přístup Tesly, která hodlá nabízet nové za ~ 200k v Kč, o čemž dost pochybuji, protože cena baterií neklesá a kobalt je stále méně dostupný (zdražuje).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 02. 2020 20:01

V 50letech věřila naprostá většina lidí, že budoucnost je v jaderné energii,budem lítat na dovolenou na měsíc a auta budou lítat.A ono je to pravda.Jaderné elektrárny jsou,lítající auta taky a tu dovolenou na měsíci si možná taky někdo brzy dopřeje.
Je jen otázka kolikati lidí se to týká.
Auta na baterky za 1M(Volkswagen e-Golf 960 000 kč dojezd 200km) na ježdění 40km denně jak tu někdo zmínil je cca15k ročně x 10let 150k /km a to je trochu luxus .
Ano e auta jsou budoucnost ale pro kolik % uživatelů nikdo dnes nemá představu ,jen politici mají ve všem jasno tedy do voleb.A život existuje i mimo velká města a bohaté státy.
Jen tak ze zvědavosti jsem dnes nahlídl na ceník nějakých zdílených e-aut v praze.
6kč /min to by mě stála cesta do práce těch 10km 60kč děkuji to dojedu na kole a v zimě autobusem za 17kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 02. 2020 19:07

Pokud nekdo tvrdi, ze nejlevnejsi Tesla ma jizdni vlastnosti lepsi nez nejlepsi BMW, tak to jen znaci, ze o autech vi prd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 02. 2020 17:42

Myslim si, ze opet jde jenom o nepochopeni a technickou neznalost - chlapec at se radeji drzi toho, cemu rozumi a nedela ze sebe idi0ta. Proti pohonu elektromotorem nikdo nic nema. Problem je v baterkach jako zdroji energie. BEV je technologicka, ekonomicka i ekologicka katastrofa. Tak to bylo pred vice nez 130 lety a nic se na tom dodnes nezmenilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 02. 2020 15:40

Neskutečně mě irituje to, jak všichni básní o elektromobilech a jak mají nahradit spalovací motory, ale nikdo si asi neuvědomuje, co všechno předchází takovému provozu elektromobilu. Z čeho se asi vyrábí baterie??? A jak se likvidují? Odkud se bere ta elektrika, která je pohání??? Na světě je nejvíce tepelných elektráren a ty určitě neprodukují emise, protože to je 100% eko :) nebo oni to chtějí vlastně nabíjet z obnovitelných zdrojů jako je voda, slunko nebo vítr? Jo aha, tyhle elektrárny totiž dokáží dodat tolik energie, aby to stačilo za předpokladu, že by každý třetí člověk co teď má auto měl elektromobil.. Ono vlastně ani teď by to nestačilo!!! Rozvodné sítě tohle prostě nedokážou unést! Ti eko maniaci a stejně tak EU by se konečně meli vzpamatovat a uvědomit si, že tímto směrem nás akorát tlačí do záhuby... ale co, škoda slov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 02. 2020 14:52

Elektromobilita je budoucnost, možná trošku uspěchaná (malý dojezd, dlouhé nabíjení), ale budoucnost. Levné ropy začíná být málo a je v nestabilních regionech. Západ je ropou snadno vydíratelný. Ekologie a žádné lokální emise jsou příjemným bonusem. Jakmile se průběžně posílí přenosová soustava (posiluje se neustále), tak bude síť daleko stabilnější než nyní. Co jsem poslouchal pána z EONu, tak u každé nabíječky ve městě bude bateriové úložiště, které bude jak ze sítě brát, tak do ní dodávat a tím ji bude stabilizovat lépe než nyní. V Austrálii to funguje ve velkém a ještě na to vydělávají, protože úložiště nakoupí elekřinu za levno a ve špičce draze prodají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 02. 2020 13:15

Taku sracku a uhol pohladu moze vypotit len hlupak...nemam slov. Celkom by ma zaujimalo aku ma predstavu ze odkial sa ta energia na dobijanie baterii vezme. Zjavne ani nema sajn o tom ake odbery idu zo siete ak pripojite len zopar takych pack baterii naraz, my sa tu baviem globalne o milionoch ktore budu v sieti po veceroch. Energeticka siet tak ako je postavena teraz by okamzite skolabovala. Zaplati prebudovanie infrastruktury on alebo kto vlastne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (29)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 02. 2020 13:00

Pro Ty, co jsou proti EV.Vůbec nevíme, kolik budou stát EV za 5 let.
Uvědomte si, že EV jsou výrobně značně jednodušší než spalováky.Je skutečně baterie tak drahá?
Třeba spalovací Corsa za 300 000. EV Corsa, která je výrobně levnější (kromě baterek) za 800 000.
To jsou skutečně ty 50kWh baterky v Corse za 550 000 a navýší cenu auta x3?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 02. 2020 12:58

Ja bych řekl, že ještě lepší by byla vznášedla - to by byla teprve jízda. Bohužel jejich rozšíření brání cena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 02. 2020 12:41

elektromobily dnes jsou jen módní ekovlna, ale elektromobily zítra budou nutnost, pokud se nechceme vrátit ke koním. Bohužel výroba elektřiny pro ujetí 100 km bude vždy dražší, než to co teče z vrtu někde v poušti. Takže si připlatíme a auto už nebude mít každý. Z vašeho hlasování jsem si tedy nevybral nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 02. 2020 11:51

Samozřejmě, že tomu brání cena. Ono totiž auto s tak nízkou užitnou hodnotou nemá smysl kupovat za vyšší statisíce či miliony

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 02. 2020 11:45

Elektromotor je samozřejmě skoro ve všech parametrech lepší než spalovací motor. Co se ale za více než sto let existence elektromobilů nepodařilo uspokojivě vyřešit je zdroj energie. Baterky jsou prostě moc těžké na to kolik energie se do nich vejde. Proto taky nejúspěšnějším elektromobilem je elektrická lokomotiva.
Už to není taková tragedie jako s olověnými akumulátory, ale pořád to není ono. Stačí se kouknout kolik váží Tesla oproti srovnatelnému benzínovému autu, kolik to ujede na jednu nádrž/nabití a kolik času zabere energii doplnit.A to se ani nezmiňuje, že s přechodem na elektromobilitu bude náš svět mnohem zranitelnější. Při blackoutu jezdí auta, některé vlaky, fungují generátory, svítí petrolejky. V kompletně elektrickém světě bude black out prů...r galaktických rozměrů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (43)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 02. 2020 11:44

Jenže koňská spřežení nikdo nepokutoval aby prosadil auta - důvod zdražení všech modelů aut od ledna 2020 v obrázku.
https://img2.auto.cz/img/29/full/5955519_v0.jpg...
Nikdo neříkal, že nedovolí koňská spřežení kvůli limitu prdů.Nikdo netlačil automobily tím budou oproštěny od platby za používání silnic, že budou mít zvláštní pruhy a vyhrazená parkovací místa.Bylo to opačně, auta byla v nevýhodě a prosadila se, protože byla lepší.
Elektromobily v dnešním podání ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (23)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor