Na Facebooku je již 235 milionů hráčů a téměř miliarda lidí

Facebook se po vstupu na burzu snaží co nejlépe svou platformu zpeněžit. Proto před nedávnem vypustil do světa svůj katalog aplikací App Center a právě nyní se pochlubil prvními výsledky po jeho zavedení. Vzhledem k tomu, že v USA byl k dispozici dříve, než pro zbytek světa, jsou tyto výsledky ovlivněné hlavně spojenými státy.

Na Facebooku nyní hraje hry 235 milionů uživatelů, což je necelá čtvrtina z 955 milionů aktivních uživatelů (jako aktivní je brán uživatel, který se za měsíc alespoň jednou přihlásil). Počet aktivních hráčů je na vzestupné tendenci, před rokem bylo aktivních 205 milionů hráčů.

Za navýšení počtu hráčů může kromě zvyšujícího se počtu uživatelů Facebooku také onen nový katalog aplikací, který byl v USA spuštěn již v květnu. Oproti starému systému instalace aplikací se počet instalací zvedl 2,4násobně.

FB app center.jpg
App Center: Katalog aplikací a webů, které njakým způsobem využívají Facebook

Dá se říci, že Evropa také změnila tvář her na Facebooku. Z ní pochází již 5 z 10 nejúspěšnějších vývojářů her – firmy Wooga, King.com, Peak Games, Rovio a Social Point. Jedná se o dost velký nárůst, ještě loni byla v elitním klubu TOP10 vývojářů pouze jediná firma pocházející z Evropy. Evropskou jedničkou a dvojkou celkově pak je King.com, který stojí za hrami jako Bubble Saga, Bubble Witch Saga, Mahjong Saga nebo Hoop De Loop Saga, se svými 51 miliony hráči.

Facebook se zároveň chce více zaměřit na příjmy z mobilních platforem. „Spousta vývojářů přišla na to, že uživatelé, kteří se přihlašují v mobilních aplikacích pomocí Facebooku, jsou více aktivní a utratí více peněz,“ uvedl Mitt Wyndowe, produktový manažer Facebooku pro aplikace a hru.

Několik příkladů z praxe mu dává za pravdu. Do hry SongPop (13 milionů aktivních uživatelů měsíčně) od FreshPlanet se 65 % hráčů mobilní aplikace přihlašuje pomocí Facebooku. Tito hráči také s hrou stráví více času a utratí více než uživatelé, kteří se přes Facebook nepřihlašují – konkrétně o 35 %.

Facebook proto chce tuto funkci dále zlepšovat a rozšiřovat – nedávno tak byl vydán update SDK pro iOS. Dosud totiž nebyly příjmy z mobilních platforem pro Facebook nijak příznivé. Mobilní verze Facebooku totiž postrádá reklamy, ze kterých Facebook žije především. Další příjmy tvoří platby v rámci her (například za různá vylepšení či lepší předměty), pokud tedy Facebook ovládne mobilní hry skrze přihlašování, bude mít podíl na zisku i zde.

Diskuze (4) Další článek: Dnes se hotové Windows 8 dostanou k prvním uživatelům

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,