Ne, YT skutečně zatím není profitabilní. Na druhé straně je to něco, co výnosově roste cca o 1G$ ročně a to není nezajímavé ani pro Alphabet. A teď jedna věc, která vám možná uniká, ale jako člen YT partnerského programu byste ji dobře znal: výnosy se v drtivé většině dělí fifty-fifty mezi tvůrce a YT (výjimkou jsou speciální smlouvy s YT hvězdami a podobně.) YT si tedy podle svých vlastních pravidel nemůže "namastit kapsu na vašem videu a nic vám nedat". Buďto vaše video je monetizované na základě vaší vlastní žádosti a na základě jejího schválení YT a pak jedete půl na půl nebo není a pak u něj nejsou vůbec žádné reklamy a YT nikoho "neokrádá" (opět až na výjimky v případě např. vnucené monetizace, když tam dáte něco upirátěného a původní majitel, typicky např. vydavatelství, si vybral mezi "smažte mu to" a "monetizujte mu to a dejte mi z toho prachy").YT samozřejmě jde o zisky. Zisk je vždy výnos minus náklad. Výnosy jsou z reklamy minus náklady (provoz serverů, odměny pro autory, dohadování se o copyright infridgmentech, uklidňování inzerentů že ty fašounský kydy, co měl PewDiePie, se už nebudou spojovat s jejich reklamou na kosher kuchařku a ta mrtvola, kterou natočil Paul Logan v Japonsku, už nebude propojená s jejich reklamou na žrádlo pro kočky a ten hodně divný Spiderman, který se protlačil do dětského kanálu, tak ten už tam taky strašit nebude).A samozřejmě že na YT je slušná hromada monetizovaných clickbaitových krávovin a to všechno stojí prachy a dobrou pověst a inzerentům se to moc nelíbí a umí být nervózní. A YT o musí strojově přebírat, ale to není moc spolehlivé, takže na to potřebuje i lidi. A lidi chtějí výýplaty a rostou náklady a klesají zisky. Takže je lepší mít klidně méně monetizovaného obsahu, na který z reklamního hlediska více-méně kadí pejsek, ale naopak více kvalitnějšího obsahu ale s lepším CTR a klidnějšími inzerenty. Takže to ve finále není o "okrádání malých", ale kultivaci těch větších. Jako když protrháte plevel na zahrádce.A konečně jedna technická. Hranicí není ani 4000 shlédnutí, ani 4000 minut, ale 4000 zhlédnutých hodin. Což je více než čtvrt milionu minut. Plus 1000 subscriberů. Pan Čížek podle screenshotu těch minut má desetkrát méně než je limit, takže si trochu zbytečně fandil a dokupovat subscribery v Bangledéši tak ani tak nemusí. Spíš by si měl něco pořádně přečíst, než to zveřejní...
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 01. 2018 17:51