Oculus se pustil do výroby filmů pro virtuální realitu

Nejen hry, ale i filmový zážitek má za cíl změnit Oculus, výrobce stejnojmenných brýlí pro virtuální realitu. Na výrobu filmů byla vytvořena samostatná firma Oculus Story Studio a nyní se pochlubila prvním krátkým animovaným filmem nazvaným Lost (Ztracený). První reakce jsou většinou nadšené, jak dokazuje redaktor amerického webu The Verge, který film zhlédl s nejnovější verzí brýlí Oculus Rift.

První krátký film zavede diváka do temného lesa, kde se setká s robotem. Zatím nejde o žádný skvělý příběh, ale spíše o studii, jak má být takový film pro virtuální realitu tvořen a prožíván. Divák je totiž součástí scény. Ačkoli je mu dána pozice, roli kameramana na ní už přebírá sám. Nová verze přilby už přitom umí snímat i pohyb hlavy prostoru, takže se divák může rozhlížet všemi směry, nebo také „nahlížet za roh“. Redaktor The Verge toho využil, když měl nutkání schovat se před blížícím se robotem za kapradí.

Filmový tým Oculusu je zatím malý, čítá deset lidí. Jejich úkolem je zprvu především zkoumat v praxi úskalí, co tvorba „opravdového 3D“ filmu představuje. Na rozdíl od současných 3D snímků se totiž 3D scéna nevytváří jen tak, že se prolnutím dvou kamer pro každé oko vytvoří dojem hloubky, ale ve 3D musí být celá scéna podobně, jako ve hrách. Je to ale přitom stále film, je tedy potřeba diváka provést dějem tak, aby viděl vše podstatné a užil si příběh.

Tvůrci si od toho slibují, že překonají filmový zážitek z kina a přitom budete moci zůstat doma. Prožitek to bezesporu bude silný a žádný takový film už de facto neuvidíte dvakrát zcela stejně. To by mohlo zabrat. Vedle dostupnosti a kvality zobrazení brýlí Oculus je ale důležitý především obsah. Ten může z principu vznikat jen díky renderování kompletní 3D scény a zpočátku tak nelze čekat nic jiného než filmy kompletně animované. Kromě aktuálního Lost už jsou prý dokončovány další čtyři krátké snímky. Uvidíme, co bude dál.

Kdo ví, třeba je toto skutečně budoucnost filmu a ty se začnou i s živými herci kompletně snímat prostorově. Že je tvorba takového filmu sci-fi a velká investice s nejistou návratností, kterou by nikdo nezaplatil? Nezapomínejte, že firmu Oculus VR koupil minulý rok Facebook. Za dvě miliardy dolarů…

Diskuze (11) Další článek: Google: Děravý Android Jelly Bean neopravíme

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,