Autor bohužel míchá páté přes deváté, v IT bezpečnosti a hodnocení rizik se moc neorientuje a dal dohromady jen pár odstavců vytržených z různých článků. Pak to dopadá takhle.
Dát v cloudové bezpečnosti vedle sebe DOS (DDOS) útoky a zneužití interními zaměstnanci je naprosto špatně. DDOS útok interní IT firmy neohrozí (jen její služby navenek), naopak velmi ohrozí firmu v případě, že cloud používá. Pokud je firma závislá na IT a přitom její data jsou v cloudu, pak je lehké firmu ohrozit provedením externího útoku typu DDOS buď na poskytovatele (tam by to mělo být složitější, ale ...), nebo přímo na firmu. Vyhnout se tomu dá jenom vytvořením pevného spojení - tedy pronájmem pevné linky (nebo jejího ekvivalentu) od zákazníka k poskytovateli, jenže to pak není cloud, ale normální hosting. Na druhé stranně riziko kompromitace interními zaměstnanci je u cloudu stejné a možná ještě vyšší, protože zaměstnanci poskytovatele cloudu mohou právě tak zcizit a prodat data firem, která hostují - spíš díky větší koncentraci těchto dat je zde toto riziko (profit z toho a tedy i pokušení to udělat) ještě vyšší. Navíc stupeň zabezpečení si většinou nelze nastavit a je dán poskytovatelem cloudu.
Takhle bych mohl pokračovat v rozebírání jedné hlouposti článku po druhé, ale myslím, že to je zbytečné.