Podívejte se, kolik Andrej Babiš zaplatil Facebooku za fotku s langošem

Za jaké příspěvky na Facebooku utrácí marketingové oddělení Andreje Babiše? A co třeba SPD Tomia Okamury za jeho fotografie z posilovny? Přesně na toto odpoví vestavěná služba Facebooku jménem Knihovna reklam.

Americká sociální síť ji spustila po aférách z minulých let, kdy ji kritikové obviňovali z toho, že se z Facebooku stala platforma pro netransparentní politickou kampaň a nikým nekontrolované ovlivňování výsledků voleb počínaje Brexitem a konče třeba prezidentskými volbami v USA.

Klepněte pro větší obrázek
Přehled útrat za promované příspěvky na stránce Andreje Babiše

Do vyhledávacího pole můžete napsat název jakéhokoliv subjektu na Facebooku, který si zaplatil za propagaci libovolného příspěvku. Na kartě pak všechny uvidíte včetně těch už neaktivních a u politických stran máte k dispozici i podrobnou statistiku, kolik za jednotlivé příspěvky utratily, na jakou demografickou skupinu cílily a tak dále.

U ostatních (nepolitických) stránek máte k dispozici jen základní přehled, které příspěvky na Facebooku propagují. Můžete zkusit i naše Živě.cz, nicméně aktuálně žádnou kampaň nenajdete. 

Klepněte pro větší obrázek
Kolik korun zaplatilo marketingové oddělení za fotografii s langošem a kolikrát se příspěvek zobrazil českým uživatelům Facebooku

Analýze českých politických stran a jejich útratám na Facebooku před nedávnými volbami do Evropského parlamentu se blíže věnuje článek na iRozhlas.cz.

Diskuze (29) Další článek: Apple Music konečně získá na Androidu podporu Chromecastu. Přibudou i internetová rádia

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,