Prodej tabletů opět klesal, odolávají jen ti nejsilnější výrobci

Trh s tablety už je méně než desetinový proti trhu chytrých mobilů. Tabletů se v prvním kalendářním čtvrtletí podle analytické agentury IDC globálně distribuovalo necelých 32 milionů kusů, což je o 12 % méně než ve stejném období loni. Někteří výrobci i přes nepřízeň trhu dokázali udržet, nebo dokonce i navýšit prodeje.

Top 5 výrobců tabletů podle počtu distribuovaných kusů v prvním čtvrtletí roku 2018:

Výrobce

1Q18 Objem distribuce
(mil. ks)

1Q18 Tržní podíl

1Q17 Objem distribuce
(mil. ks)

1Q17 Tržní podíl

1Q18-1Q17 Meziroční změna

Apple

9.1

28.8%

8.9

24.9%

2.1%

Samsung

5.3

16.7%

6.0

16.7%

-11.4%

Huawei

3.2

10.0%

2.8

7.8%

13.0%

Lenovo

2.1

6.6%

2.1

5.8%

1.8%

Amazon

1.1

3.5%

2.2

6.0%

-49.5%

Ostatní

10.9

34.4%

13.9

38.8%

-21.7%

Celkem

31.7

100.0%

35.8

100.0%

-11.7%

Zdroj: IDC Worldwide Quarterly PCD Tracker, 3. května 2018

Hlavní část prodejů (zhruba 85 %) představují klasické tablety bez odnímatelné klávesnice, zbytek tvoří obvykle dražší odnímatelné tablety (např. Microsoft Surface, iPad Pro). Poprvé se do statistik IDC promítly i tablety s platformou Chrome OS, které by podle analytiků mohly znamenat právě posilování segmentu odnímatelných tabletů.

Klepněte pro větší obrázek

Jedničkou trhu zůstává Apple s více než 9 miliony prodaných iPadů, z toho 1,8 milionu byl iPad Pro. Samsungu se naopak nedařilo a klesal s celým trhem o více než 11 %. Naopak Huawei i přes nepřízeň trhu prodeje posílil a díky propadu spíše sezónního Amazonu na polovinu objemu proti stejnému období loni se vrátil na třetí místo. V první pětce najdeme ještě stagnující Lenovo.

Poradíme, jak vybrat správný tablet:

Diskuze (27) Další článek: RoboFly: robotický hmyz zvládne vzlétnout i bez baterky

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,