Prodeje HomePodů asi nebudou až tak zlé, jak by se mohlo zdát. Apple má 6 % trhu s chytrými reproduktory

Apple zatím ani v poslední finanční zprávě neprozradil, kolik prodal chytrých reproduktorů HomePod, podobně jako to nezveřejňuje třeba u chytrých hodinek Watch nebo Apple TV. Jediné, co je k dispozici, jsou odhady analytických společností, které vychází ze získaných dat některých prodejců mimo Apple.

Podle Strategy Analytics se Applu podařilo za první čtvrtletí tohoto roku prodat kolem 600 tisíc HomePodů, což ve srovnání s konkurenčními výrobci znamená přibližně 6 % trhu. V oblasti chytrých reproduktorů je už velmi silná konkurence, která nabízí všemožné varianty a Apple přišel na trh jako poslední. Nelze se tak nízkému číslu divit, ale otázka zní, jestli se podíl na trhu podaří Applu zlepšit.

Současným králem je Amazon, který za stejné 3 měsíce prodal 4 milionů kusů chytrých reproduktorů Echo s výsledným tržním podílem 43,6 % a meziročním zvýšením prodejů o 102 %. Na druhém místě je Google, který zvládl prodat 2,4 milionu kusů reproduktorů Home a zajistit si tržní podíl 26,5 %.

Klepněte pro větší obrázek

Pokud jde o prodeje, srovnatelným konkurentem HomePodu je reproduktor od čínské společnosti Alibaba (věděli jste, že vůbec něco takového vyrábí?), nejslabší je zatím Xiaomi. Pak je tu ale další velká skupina ostatních menších výrobců, kteří se podíleli na prodeji přibližně 1,3 milionu kusů chytrých reproduktorů a drží si tržní podíl 13,9 %. Celkově se za první čtvrtletí roku 2018 dle odhadů prodalo po celém světě 9,2 milionu chytrých reproduktorů.

Apple HomePod má zatím stále velmi omezenou funkčnost, která by ale měla být rozšířena v rámci softwarové aktualizace. Rovněž se spekuluje o tom, že Apple chystá levnější variantu HomePodu.

Diskuze (8) Další článek: Blíží se Juno. Jeden z nejhezčích Linuxů pro normální lidi

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,