A ke kritizovaným aspektům:
sociální aspekt - VR neznamená sociální izolaci, přinese naopak nové formy komunikace ( www.youtube.com/watch?v=sK8tMwlZLEM ).
design a nepohodlí - ano, bez předmětu na hlavě to zatím nejde a dlouho nepůjde. Dá se to ale udělat co nejpohodlněji. Luckey např. mluví o "kšiltovce", kterou lidi na hlavě bez problémů snesou celý den, a k tomu se postupně výrobci dostávají. Ostatně nic není dokonalé, např. u lyžování je také třeba mít nepohodlné boty a prkna na nohou a přesto je masově oblíbené.
izolovanost - viz. sociální aspekt. Jinak izolovanost není vždy na škodu, naopak, k nerušenému ponoření do hry apod. je vhodná. V oblastech, kde potřebná není, pomůže prolnutí VR s AR. A např. Vive má už nyní kameru, kterou lze v případě potřeby sledovat okolí.
cena - ta půjde postupně dolů. A současné hardwarové nároky se navíc dají technologicky snižovat, další generace VR přinese např. možnost zobrazovat v plném rozlišení jen tu část obrazu, kam se člověk dívá a tím se nároky mnohonásobně srazí.