Roman Staněk: Samoříditelná auta a mobily změní svět

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 19

Názory k článku

04. 03. 2015 16:31

Nesmejte se tomu panovi. Je to neleceny optimista.
Mam doma spoustu svazanych casopisu ABC z prelomu padesatych a sedesatych let. A takovych veselych clanku o blizke budoucnosti tam najdete v kazdem cisle hned nekolik. Takze uz tehdy ty nemoce radily ostosest. :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2015 15:23

Vsak ono pana GoodData jeho frikulinstvi predje hned v momente co pro nej prijede "auto budoucnosti" posrany po homelessakovi co jel pred nim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2015 15:12

198 kurvítek + životnost 2 roky a den.
Nekupte to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 03. 2015 14:58

Pan blesk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2015 14:47

Většina mužů má potěšení z řízení auta a teď jim to chtějí vzít. Já osobně jsem auto nikdy neměl a nestojím o to jej řídit; leda tak s řidičem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2015 13:53

Pokud se vymyslí samořiditelné auta, tak se stále spoustě lidem vyplatí samořiditelný automobil vlastnit, už jen z hygienických důvodů. Při najetí mnoha desítek tisíc km za rok nastane i finanční úspora, údržba, čištění, monitoring nad auty, software pro optimalizaci využití vozidel, atd... musí něco stát.
Až budou jezdit jen samořiditelná vozidla, tak ubyde nehod, kapacita silnic se znásobí - autonomní vozidla se budou moci zipovat a míjet na křižovatkách na centimetry ve vysokých rychlostech, šířka pruhů se může zúžit. Změní se také situace na trhu nemovitostí. Nyní nebaví nikoho jet hodinu autem do práce a trávit čas v kolonách, v budoucnu ale bude možné v autě při cestě do práce pracovat - třeba vyřídit emaily, domluvit schůzky, atd... Dojíždění 100 km do práce bude v pohodě akceptovatelné. Nebude problém mít třeba byt v Mostě a denně dojíždět do práce do Prahy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2015 11:41

Čím je auto "chytřejší" tím je v něm více kurvítek. Mám starého naftového Forda a skoro nového Passáta. Kdybych dnes mohl Passáta vyměnit za nového Forda Sierru z fabriky tak neváhám ani minutu. Jednou tak velký výkon je mi k ničemu, když stejně mohu max na dalnici 130, spotřeba podobná a u Forda za 500k kilomerů náklady minimální - 1 kloub řízení, 2x chladič, 2 x výfuk, lanko spojky a nějaké destičky a disky brzd. Oleje a filtry nepočítám. Nikdy mne na cestě nezradil a vše si dělám sám. Za chvíli co mám Passata jsem dal do údržby bezmála co do Karla a vždy se děsím, až se mi na display objeví velké STOP a bez PC, kabelu a VAGU budu namydlený. Jen doufám, pokud mne potká, že nebude alespoň někde v cizině.
Jsem tedy hlavně motorkář, tam naštěstí to pochytřování funguje pomaleji i když u drahých motorek je kurvítek také dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 03. 2015 11:19

Tak tak. Rychle bych měl prodat garáž, páč ta bude k ničemu, když nebude potřeba vlastnit auto. Kdo bude chtít sám řídit, tak ho to rychle přejde, když uvidí sazbu zákonného pojištění. A nerozumím tomu vycházení ráno z domu. 50% lidí bude nezaměstnaných, takže kam by vycházeli jinam, než se oběsit, když nebudou mít žádný smysl života a to můžou udělat i doma na LEDkovém lustru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor