Samotný Facebook má už skoro tři miliardy aktivních uživatelů

Facebook se nezastavil ani v době covidu, naopak výrazně rostl po finanční stránce, ale opět také posílil uživatelskou základnu. Podle hospodářských výsledků za druhé čtvrtletí mu tržby vzrostly o 56 % na 29,1 miliardy dolarů a čistý zisk dokonce zdvojnásobil na 10,4 miliardy dolarů.

Tajemství jeho byznysu tkví v reklamách. Jen půl miliardy dolarů mají na svědomí přímé poplatky a licence, zbytek tvoří inzertní příjmy. Finanční ředitel společnosti David Wehner uvádí, že Facebook meziročně naservíroval o 6 % více reklamy, ale prostor prodával o 47 % dráž.

Pokud jde o uživatelskou základnu, na hlavní sociální síti se alespoň jednou za měsíc pohybuje 2,9 miliardy uživatelů, každý den pak 1,91 miliardy. V obou případech jde o 7% nárůst. Alespoň jednu ze sociálních služeb Facebooku (navíc i Messenger, WhatsApp a Instagram) pak měsíčně zapne 3,51 miliardy uživatelů a každý den na těchto sítích závisí 2,76 miliardy lidí. Celá uživatelská základna oproti loňsku vyrostla o 12 %.

Oficiální statistiky také ukazují, že lidé jsou věrnější spíš jiným službám než hlavní sociální síti. Zatímco u základního Facebooku je denní počet aktivních uživatelů roven 66 % měsíčních uživatelů, v celé rodině služeb Facebooku je to dokonce 79 %.

V Severní Americe nebo Evropě už Facebook více než rok stagnuje a daří se mu růst jen v Asii a Latinské Americe. V těchto zemích má ale tradičně nižší tržby. Zatímco z průměrného Američana nebo Kanaďana má za tři měsíc 53 dolarů, z Evropa je to už jen 17 dolarů, ale ve zbytku světa jsou to nanejvýš 4 dolary.

Týden Živě o uniklých datech Facebooku:

Diskuze (1) Další článek: Umělá inteligence Flyways plánuje trasy letadlům. Šetří čas i palivo a minimalizuje zpoždění

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,