Šéf českého VMware: Post-PC éra je tu

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 25

Názory k článku

avatar
04. 04. 2012 06:42

nech si strci do zadku tu svoju post pc eru. Ja si pockam na kombinovane zariadenia s jednym systemom a nepotrebujem sa obmedzovat nejakym tabletom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2012 16:05

„K virtualizaci desktopů jsme použili technologie od Citrixu, ale nakonec jsme víc zaplatili Microsoftu, než Citrixu,“
To je snad úplně normální. Primární užitek nesou ty aplikace, to je to co firma potřebuje. To, že se někdo rozhodne tu aplikaci dostat na monitor uživatele jinou cestou neznamená, že by se tvůrce aplikace měl vzdát zisku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 04. 2012 16:00

Osobně mám radši jeden univerzální počítač/notebook s vlastními programy, do kterého pořádně investuji, než 20 jednoúčelových přístrojů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 04. 2012 15:23

Zajímalo by mě, čemu opravdu upřímně ze svého pohledu tento pán věří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2012 12:10

Podle mne termíny PC, notebook, server, OS, CD, DVD atd patří minulosti. Podobně dopadne stagnující Microsoft, ledaže by vyhodili Ballmera. V roce 2007 se šéf Microsoftu smál novému iPhonu a říkal, že byznys ho nikdy nepřijme za svůj. Dnes Microsoft živoří ve smartphonech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 04. 2012 10:57

Na tom "leaders" grafu je zajímavá jedna věc. Jen dvě firmy jsou schopny dodat kromě své virtualizace i vlastní operační systém a aplikační stack. A jedna firma jde hodně nahoru, druhá dolů. A jen jedna z těchto dvou přináší výhody open source.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2012 10:14

Na diskusi je krásně vidět, jak lidem chybí porozumění psanému textu a zasekání lidí ve spoustě dogmat.1. Post-PC éra přece neznamená, že to bude doba bez PC. Jde o to, že samotné PC nebude centrem. Jde o to, že stejně jako před lety přešla hlavní práce z mainframů na lokální PC aniž by samotné mainframe úplně zmizely (naopak - přibylo jich), tak Post-PC znamená jen to, že centrem se stane celá infrastruktura více serverů. Neznamená to, že PC už nebudou, naopak bude jich dále přibývat. Podstatné je, že bude stále více jedno, jaké to PC je - jestli to desktop, notebook, tablet... Všude se dostanete ke svým datům (resp. k firemním datům), k aplikacím...2. Cloud - jakmile lidi vidí cloud, hned si představí dropbox, google docs, megaupload a pak už jsou jako slepci. Přitom zrovna v tomhle článku se velmi jasně píše o tom, že VMware nabízí ucelené řešení pro vytvoření vlastního cloudu. Vlastní infrastruktury, kde budou servery, aplikace, maily, úložiště. Tedy firma Vonásek, s.r.o., si nakoupí vlastní hardware, nakoupí si software od VMware, zprovozní to ve vlastních prostorách a zaměstnancům nabídne Vonásek-cloud. Žádná firemní data neopouští firmu. Naopak je to bezpečnější řešení než stávající stav, kdy zaměstnanci používají třeba dropbox, aby se dostali k pracovním datům i doma, posílají si firemní maily na google mail, protože firma jim neudělá VPN atd.3. To, co přichází, není žádná revoluce, není to žádný skok ve vývoji. Je to normální evoluční posun. Opět jako se dříve zvedal výkon PC a práce se logicky přesunula na ně, tak nyní, kdy se velmi zlepšila síťová infrastruktura, tak se data i aplikace přesouvají zpět na síť, ale s mnohem širší podporou. Je to normální vývoj, který přijít musel. Nakonec bude do budoucna dále splývat rozdíl mezi lokálním a vzdáleným - jak v datech, tak i v aplikacích. Člověk nemusí být žádný vizionář, aby tohle viděl. V první řadě se to dotkne firem, které musí řešit spolupráci mnoha lidí na stejných projektech a je pro ně výhodné, když lidé budou moci pracovat odkudkoli. Následně se to přesune i do domácností - koneckonců platí to už dnes, kdy si spousta lidí navzájem sdílí kalendáře, data a skrze různé sociální sítě i různé aplikace (klidně hry). Za pár let bude celkem běžné, že vlastní cloud budou mít lidé doma v koupené "krabičce" jako si dnes kupují wi-fi routery, NASy apod. Je jen otázkou času, kdy se najde výrobce, který propojí více služeb (koneckonců Synologic už něco málo má).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 04. 2012 09:53

Cha cha cha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2012 09:29

Mne by celkem zajimalo jak to vypada s virtualizovanymi aplikacemi dorucovanymi do web browseru po strance uzivatelskeho komfortu, tj. jak rychle se spousteji, jaky maji screen refresh atd. .... dost pochybuju ze to bude na stejne urovni jako lokalne nainstalovane veci. Navic kdyz vypadne net tak je to v p**eli, zatimco s lokalne nainstalovanymi apps ktere pro svuj beh nutne nepotrebujou sit (Word, Excel, Powerpoint, Photoshop atd.) muzete bez problemu pracovat dal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 04. 2012 09:12

Asi "hype managera" moc nepotesim. Virtualizujeme ( k jeho smule na xen/kvm ) a necloudujeme protoze si svych dat vazime a mame je pod kontrolou ... Post-PC era je jenom dalsi prazdnej hype. Vite jak musi takovy takovy VMWare stvat google se svym linux-modified kernelem a low-end PC strategii ktery uklada data do vlastni BIGTABLE db ( tim stve pro zmenu oracle ) ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2012 08:43

Post-PC era tu este ani zdaleka nie je, vsetko su to osobne pocitace, ci uz mobil, elektronicka citacka knih, tablet, notebook ci klasicky krabicovy pocitac, vsetko sa vo svojom vnutry sklada z toho isteho, z hlavneho procesora, operacnej pamete, ulozneho priestoru pre data, programy a operacny system, pripadne grafickeho ci zvukoveho procesora, dokonca aj vstupne periferie su stale tie iste, ci uz ide o klavesy alebo mys ci dotykove zariadenie, stale je to o tom, ze sa spracuje nejake stlacenie klavesu alebo sa ukaze na nieco na obrazovke, tak isto aj vystupne zariadenia su stale tie iste ci uz sa volaju display alebo monitor ci TV, stale ide o obrazovy vystup, tak isto vsetky zariadenia robia zvukovy vystup, vsetky zariadenia sa vedia pripojit do siete, vsetky tie zariadenia robia to iste, rozdiel je iba v tom ze kazde zariadenie vypada inak, ovlada sa inak a ma v sebe ine finticky. Klavesnica je na pisane velmi vhodna, dotykove zariadenia neposkytuju vobec taky konfort. Aj ked na tom sa da samozrejme pisat a celkom rychlo, ale klavesnica je ovela lepsia, pretoze sa nepotrebujem na nu pozerat, ked nieco pisem! Vsetko su to len manazerske zvasty, pretoze teraz su z toho take novinky a snazia sa ludi presvedcit ze tie dotykove zariadenia su ovela lepsie ako klasicke zariadenia. Pravda je ale taka, ze na nieco sa hodia dotykove zariadenia a na nieco sa hodi klasicka pocitacova zostava tj. mys klavesa a velky monitor. Klavesnica ci mys tu budu este dalsie desatrocia, neviem si predstavit programovat na dotykovom displaji, to je totalna sialenost, ovela konfortnejsie sa to robi klavesnicou a mysou a to my da kazdy zapravdu. Sice uz sa objavuju nejake navrhy grafickeho programovania napr. pomocou UML sa daju definovat algoritmy, ale stale to je v takom stadiu, ze sa v tom neda vyskladat kompletne cela aplikacia a treba este vela kodu dopisovat rucne. Naviac programovat v tom nejake procesory priamo na hardverovej urovni to je este hodne daleko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2012 08:38

Já bych to tak žhavě neviděl... firemní sektor už virtualizuje dávno a tento trend bude skutečně pokračovat, nicméně žádný boom se nejspíš konat nebude, protože všechny firmy v mém okolí více či méně už dnes virtualizují a šokový skok z toho prostě nebude. Spíše to je navázáno na cykly obměny HW - snaha ušetřit, zjednodušit správu aplikací, to je vidět všude, kam se podíváte.
V domácí sféře je přechod na cloudové aplikace zatím spíše jakýmsi módním výstřelkem, případně doplňkem. Většina domácích PC slouží hlavně na hraní - a moderní hry se prozatím opravdu kloudovat nedají. Těch 60 a více fps v HD rozlišení zkrátka dnes ještě díky užívaným technologiím přes síť použitelně neprotlačíte. Neříkám, že se to jednou nestane a dovedu si představit, že se lognu na steam, tam si předplatím nějakou sumu a budu si hned hrát. Bez instalace, bez drahé grafické karty. Takový model je v podstatě už dnes testován a s rozvojem síťových technologií má všechny předpoklady se stát realitou. Ale kor u nás si ještě hodně počkáme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2012 07:54

Vidim vetu :"Post-PC éru lze definovat například tak, že uživatelé začínají opouštět klasické osobní počítače s Windows a nahrazují je jinými platformami – webovými prohlížeči, Macy, iPady, chytrými telefony a dalšími zařízeními, které toho s Windows nemusí mít nic společného. "A ani dalej necitam.1. Neviem ktoreho geniusa asi z apple napadlo delit pocitace na PC a nejaky mac. PC znemane pesonal computer, cize je to oznacenei hardveru, neviem preco PC neni aj pc s IOSm.
2. Post PC - uzivatelia opustaju PC s win a prechadzaju napr na PC s macomj ???? WTF to akoze to o com hovorite?? Asi ide o to ze su nove zariadenia a ludia nemusia napr na pripojenie na internet pouzivat klasicky pocitac/notebook ale maju napr telefon, tablet a pod. CO to ma spolocne s WIn platformou?? Mozno tak jednine to ze je absolutne dominantna na desktopoch. nechapem ale potom poznamku ze prejdu na PC vyrobeny applom a zraju su v nejakej "úpost PC" ere.A tiez nechapem co ma psot PC spolocne s cloudom? To cloud nemozem pouzivat c PC? To su clanky ozaj na urovni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 04. 2012 07:10

Post-éra PC - nový buzz word kterým nás nakrmí manažírci tohodle střihu, aby jako jo. Samozřejmě, že se musíme stát vašimi novými zákazníky a ovečkami. Je to trend a trend musí všichni následovat. Když zapísknete, my zabékáme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor