Představte si, že jste drobný řemeslník nebo obchodník. Můžete své výrobky prodávat ve svém vlastním obchůdku a ničím nejste limitován. To je web. A nebo si můžete otevřít stánek v Tescu, ale musíte dodržovat tisíc pravidel (např. nekonkurovat samotnému Tescu), nemáte ani vlastní pokladnu (ta je společná pro celé Tesco), ... To je svět v podání Facebooku nebo Applu. Google má byznys založený na tom, že svět vypadá jako v tom prvním popisovaném případě. Jeho byznys, jeho přidaná hodnota je v tom, že do toho světa drobných obchodníků vnáší nějaký řád. Jak říkám, nehodlám nijak víc analyzovat chování Googlu, jen říkám, že shodou okolností je to svět, který i já mám radši než to Tesco. Mimo jiné proto, že je to lepší prostředí pro inovace.Debata se komplikuje tím, že webové aplikace jsou dnes méně ergonomické než nativní, ale to je technický detail, který se dá relativně snadno časem vyřešit.Dále se debata komplikuje tím, že i Google má svůj Google+, který konkuruje Facebooku, a má i Android, který je také takové Tesco (i když v porovnání s Applem je to spíš volnější tržnice...). Ale o tom řeč není, řeč je o primárním byznysu Googlu, kterým je zatím pořád ještě zpracování dat z veřejného webu.