Seznam.cz má za sebou úspěšný rok. Loni zvýšil tržby na 4,69 miliardy korun

Další meziroční růst tržeb si připsala na konto společnost Seznam.cz. Loni vydělala 4,69 miliardy korun, což je oproti předchozímu roku nárůst o 4,7 procenta. Postaraly se o to zejména příjmy z reklamního systému Sklik, jenž vyrostl o 15 procent. Seznam.cz o tom informoval na svém blogu.

Zisk před zdaněním se pohyboval kolem 1,4 miliardy korun, ziskovost firmy zůstala na 30 procentech. Podle jednoho z provozních šéfů Seznam.cz Pavla Zimy se podnik loni zaměřil především na domovskou stránku a personalizaci obsahu pro uživatele, roste totiž zájem umístit na ní texty.

„Počet prokliků z domovské stránky na obsah našich i partnerských webů se na konci roku 2019 zastavil na hodnotě 146 milionů měsíčně, což oproti předchozímu roku představuje navýšení o 17 %,“ komentoval výsledky Zima. A zmínil, že nejvíce prokliků firma zažila letos v březnu během vrcholu pandemie koronaviru. „Letos v březnu jsme zaznamenali 228 milionů prokliků na obsahové weby z naší domovské stránky. Ve srovnání s březnem 2019 se jedná o 60% nárůst,“ uvedl provozní ředitel.

Seznam.cz se teď podle Zimy zaměřuje především na to, jak dopadne letošní rok, který odhaduje jako zlomový. Firma dle jeho slov tušila, že přijde ekonomická krize a tak byla opatrná při plánování nákladů. Propuknutí koronaviru pak ukázalo, že opatrnost se vyplatila.

Společnost každopádně během pandemie zažila nárůst návštěvnosti domovské stránky i jednotlivých obsahových služeb, které obvykle obsahovaly různé koronaspeciály. Nový půlmilion lidí také stáhl Mapy.cz, jež byly zapojené pro trasování nakažených osob. Zima tak říká, že Seznam pandemii přečkal v pořádku, ale skutečné důsledky se podle něj uvidí na konci roku. ​

Diskuze (3) Další článek: Entomologové nezahálejí ani v karanténě. V poslední době objevili řadu nových druhů hmyzu

Témata článku: , , , , , , , , ,