Spotify se pochlubilo finančními výsledky za uplynulý kvartál. Nově má více jak 180 milionů aktivních uživatelů a 83 milionů si službu předplácí, přesto se jí však nedaří dostat do zelených čísel. Celkově vydělalo přes 1,2 miliardy, ztráta je ale skoro 400 milionů dolarů.
Nejlepší služby pro streamovanou hudbu: Není jen Spotify
Co se týče počtu uživatelů, Spotify se daří. Meziročně základna narostla o 40 % a oproti předchozímu kvartálu se jedná o přírůstek 8 milionů. Jenže většina jich využívá verzi zdarma, což se značně podepisuje na příjmech. Neplatící totiž vydělali Spotify přibližně desetinu toho, co prémioví uživatelé, kterých je ale právě méně. Celkově tak Spotify prohloubilo ztrátu a přidává se po bok populárních, leč nevýdělečných služeb, kam patří i na filmy a seriály zaměřující se Netflix.
Vývoj celkového počtu aktivních uživatelů za měsíc.
Spotify se také musí vypořádávat s konkurencí – nejbližší, co se týče počtu předplatitelů, je Apple Music s aktuálními 40 miliony. To je sice polovina toho, co má Spotify u placených účtů, přesto se ale Applu podařilo švédskou službu předběhnout na svém domácím trhu v USA. I proto sáhlo v tomto čtvrtletí k nejrůznějším propagačním akcím, což mělo za následek pokles průměrného příjmu na uživatele o 12 %.
Hudební služby čekají změny. Jaké? Povídali jsme si o nich v Týdnu Živě:
Zdroj: TechCrunch