Jasně, e-commerce roste, ovšem ono je to tak, že celý růst si rozdělí pár zavedených hráčů a nové e-shopy se dlouho neudrží...Sám nakupuji převážně na Alze, pokud nemají něco opravdu silně předraženého - jako jsou například bezpečnostní senzory, které mají téměr dvojnásobně dražší než specializovaný e-shop nebo kosmetiku, drogerii atd., kterou vím, že reklamovat nebudu a kde můžu nakoupit i z malého e-shopu levněji (až na Anti-COVID, který zase Alza měla nejlevnější).Jinak ty drahé nákupy elektroniky, tak to jenom na Alze, protože vím, že když se mi něco pokazí, tak Alza nemá problém mi v případě nutnosti vysázet klidně 30k za například vadný notebook. Reklamoval jsem tam i monitor a 10k mi přistálo v kreditu bez toho, aby to vůbec někdo řešil... A když mi nechtěli uznat reklamaci produktu za 2k, tak jsem jim napsal, "ať si ho strčí do..." a nakonec mi to taky uznali.Osobně bych si asi nezakládal e-shop na cokoliv, co prodává někdo z velkých hráčů nebo co prodávat může, protože takový malý e-shopík má nějakou cenotvorbu atd., ale pak přijde Alza, přijde Mall Group, nakoupí toho 100x tolik, dostane mnohem lepší cenu a "e-shopík" rozseká marketingem, službami atd.Co může mít smysl je, kdy provozovatel e-shopu je i zároveň VÝROBCE. Tam se k tomu velké e-shopy nedostanou a nikdo mu nebude přímo konkurovat s tím samým produktem, že ho má o 5 Kč levnější někde na srovnávači.Například jsem viděl týpka s e-shopem na nože a meče, které ručně vyrábí spolu s příslušenstvím. To asi fungovat může a nemusí se bát silnější konkurence, protože "lepší ručně vyráběný meč" nemá případná "konkurence" jak dostat, leda že by si ho sama vyrobila, ale do takového businessu se velcí hráči pouštět nebudou.