Tesla chce prodávat auta především přes internet. Ruší proto pobočky a propustila 8 % zaměstnanců

Tesla prozradila změnu strategie prodeje, v rámci které se bude primárně soustředit pouze na online a prodej aut přes své webové stránky. Z toho důvodu bude ve velkém rušit stávající kamenné prodejny. V některých státech USA prodejny dokonce nesmí existovat, protože státy zakazují automobilkám přímý prodej a musí používat dealery. S prodejem aut přes internet ale legislativa nepočítá a Tesla v tomto není omezována.

I když Tesla některé tyto prodejny promění na prezentační galerie, znamená to propuštění velkého množství lidí. Na konci února tak dle informací CNBC dostalo padáka celkem 8 % zaměstnanců Tesly. Vlny propouštění byly oznámené už dopředu a souvisí nejen s optimalizací prodeje, ale i s příchodem nejlevnější varianty Modelu 3 a optimalizací výroby, která už je na pokročilejší úrovni.

V poslední čtvrtletní finanční zprávě Tesla prozradila, že má plány velmi rychle navyšovat marže, což souvisí nejen s optimalizací výrobního procesu, ale také s ponížením nákladové položky, do které se samozřejmě řadí i zaměstnanci. Je ale třeba připomenout, že počet zaměstnanců Tesly rychle roste a to o mnohem více, než bylo propuštěno lidí. Jedná se tak spíše o rychlou výměnu pracovních pozic.

Diskuze (28) Další článek: Volvo testuje autobusy bez řidiče. Cestující začnou vozit v roce 2022

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,