Zaprvé nejdražší v baterii je právě nikl. Sice na kilo stojí jen třetinu toho, co kobalt, ale je ho pro změnu potřeba pětkrát víc.Druhá věc je náhrada kobaltu. To si nepředstavujte tak, že by tam prostě najednou nebyl a nic místo něj. Ve skutečnosti to totiž bude tak, že se změní konstrukce způsobem, aby se místo kobaltu dal použít jiný, levnější materiál. Jenže on nebude až o tolik levnější. Kdyby tam místo drahého kobaltu šlo dávat levné železo, tak už to takhle desítky let vyrábí. Místo toho ale stále hledají, co tam udělat jinak tak, aby ho nebylo potřeba tolik. Přitom zatím to prakticky vždy zkrachovalo na tom, že ta náhrada kobaltu byla ve výsledku dražší, než verze s kobaltem. Což dává výrazu "chcou" trochu jiný význam, že?Odhady nákladů na materiál pro 64kWh battery pack (celkem cca 450 kg):Nikl $1600
Lithium $1000
Kobalt $700
Hliník $340
Měď $320
Mangan $50Jediné, co v poslední době zlevňuje, je právě to Lithium. Kterého je v bateriích Tesly Model S kolem 11%, nikoliv 2%. Nepleťte si autobaterii s baterií do mobilu. Oboje je to sice Li-ion, ale technologie i konstrukce jsou to různé. Ostatně v té baterii v mobilu nebude nikl, ale o to víc tam bude kobaltu - takže pro baterii v mobilu bude kobalt to nejdražší. Jenže článek je o Tesle, takže o bateriích pro jejich auta nebo o bateriích pro jejich powerwall (v těch je dvojnásobek kobaltu, polovina niklu a hromada manganu, takže rozpad ceny vychází ještě úplně jinak).