Tesla ještě před zveřejněním finančních výsledků, které se objeví už velmi brzy, oznámila důležitá čísla ohledně rychlosti produkce elektromobilů vlastní značky a rovněž jejich reálné dodání k zákazníkům.
Tesla potřebuje mnoho baterií, a to co nejlevněji. Zvažuje proto vlastní těžbu klíčových materiálů
Zatímco v prvním čtvrtletí Tesla dodala pouze 63 tisíc kusů elektromobilů, ve druhém čtvrtletí už to bylo 95 200 kusů, což je zároveň i rekord v celé historii společnosti. Je však nutné brát v úvahu to, že nějaký počet vozů se kvůli logistickému zpoždění dostal z prvního čtvrtletí do druhého. Proto Tesla v prvním čtvrtletí vykázala i nečekanou ztrátu.
Lze předpokládat, že se tyto „vlny“ budou opakovat s tím, jak Tesla dodává i do Evropy, kam převoz elektromobilů lodí trvá dlouho a mohou nastat logistické komplikace. Alespoň částečně by to mohla vyřešit nová továrna v Číně a posléze i v Evropě, pro kterou se stále ještě hledá ideální místo.
Za zmíněné tři měsíce Tesla vyrobila 87 048 kusů elektromobilů. Pokud jde o jednotlivé druhy elektromobilů, Modelu 3 se podařilo dodat 77 500 kusů (vyrobilo se 72 531 kusů) a Modelu S a X bylo doručeno dohromady 17 650 kusů (vyrobeno 14517 kusů). Zde je rovněž vidět úpadek zájmu o dražší modely. To lze ale připisovat tomu, že už Tesla více méně od jejich představení neaktualizovala design, což by se tento rok mělo změnit. Modely X a S by totiž tento rok měly projít faceliftem, který bude zahrnovat nové designové prvky ve stylu Modelu 3, včetně palubní desky a širokoúhlého displeje uprostřed.
Takhle umí řídit Tesla sama: podívejte se na video, ve kterém se auto samo projíždí
Tesla stále upozorňuje, že poptávka převyšuje nabídku z pohledu rychlosti výroby a všechny vozy si rovnou nachází své majitele. V přesunu k novému majiteli je v tuto chvíli 7 400 vozů, které tak budou v rámci dodávek připsány až v dalším čtvrtletí. Tesla se pochlubila tím, že udělala další optimalizace v nákladech celosvětové logistiky, kterou neustále zlepšuje.