Tohle vám třeba jednou doveze nákup: Nuro je autonomní rozvážkový vůz, který vyvíjí zběhlíci z Googlu

Bývalí inženýři Googlu založili nový startup Nuro, v rámci kterého tvoří nový typ jednoduchého autonomního auta, nebo spíše řešeno „vozítka“, do městského provozu. Nyní došlo k jeho odhalení a s tím se objevily i bližší detaily a hlavně fotografie.

Dle vyjádření zakladatelů pro web The Verge není cílem vytvořit nový typ robotického taxi nebo nahradit stávající osobní automobily. Cílem Nuro je například dodávka různého druhu zboží v závěrečné části logistického řetězce.

V poslední době se totiž kromě obvyklého rozvozu zboží stává populární i rozvoz potravin či hotových jídel a pokrývat takové množství objednávek není rozhodně jednoduché – lidský řidič je poměrně drahý a má omezené pracovní možnosti.

Nuro s elektrickým pohonem tak cílí na převoz pouze v rámci blízké lokality – v rámci jednoho města či vesnice. Typickým zákazníkem jsou tak dodavatelské společnosti, které potřebují doručit zboží, ale třeba i samostatné obchody – klidně to může být i pizzerie a podobně.

Startup má zatím k dispozici funkční prototypy s označením R1, které jsou vybavené pokročilým kamerovým a snímacím systémem pro jízdu bez řidiče. Ostatně vozítko je poměrně malé a vše je na úkor prostoru pro zboží, takže pro řidiče ani není místo. V plánu je ještě tento rok dostat vozítka na veřejné silnice v Kalifornii, zatím probíhá testování pomocí šesti prototypů, které kromě jiného sbírají informace pro autonomní systém.

A jak bude vypadat budoucnost s takovými vozítky? Dorazí před váš dům a vy dostanete do mobilního telefonu zprávu o tom, že zboží je pro vás připravené před vchodem. U vozítka pak zadáte speciální kód, který otevře část, kde se nachází pouze vaše zboží. Vozítko pak pojede na další adresu nebo se vrátí do skladu či obchodu, odkud původně vyjelo.

Podobný princip využívá například i systém mnohem menších a jednodušších robotických vozítek od společnosti Starship Technologies, které ale pro svoji malou velikost nemohou na silnici, i když by autonomní řízení legislativa časem povolila.

Nuro zatím v rámci investic získal 92 milionů dolarů a snaží se neustále zvětšovat tým, který tvoří hlavně inženýři.

Diskuze (3) Další článek: Zdá se, že bezplatný upgrade na Desítky stále funguje. Ale jen na vlastní riziko

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,