Krize, způsobená pandemií koronaviru, se dotýká i přepravní služby Uber. Poptávka po osobní dopravě klesá – například v Česku nesmí kvůli vládním opatřením jezdit její řidiči bez taxíkářské licence. Firma tak hledá cesty, jak zvýšit své příjmy. Aktuálním nápadem v tomto směru je rozvoz zboží, jak informuje Engadget.
Uber Eats přidává možnost podpořit restaurace v krizi mimořádným příspěvkem
Uber tak oživí doručovací službu, kterou původně spustil již v roce 2015, avšak z důvodu malého zájmu ji o tři roky později „zakonzervoval“. Nově hodlá nabízet dva programy: Uber Connect a Uber Direct.
Uber jako messenger
Uber Direct je v zásadě obnovení původní doručovací služby, která míří především na firmy. Hodlá jim nabídnout nejrychlejší možné doručení zboží k zákazníkům. Mezi počáteční partnery patří newyorská farmaceutická značka Cabinet, australský dodavatel krmiv pro domácí zvířata Pet Barn a portugalská poštovní služba CTT. Ve spolupráci s Nadací Billa a Melindy Gatesových bude Uber Direct používán také k dodávkám léků v Jižní Africe.
Uber Connect v dnešní době téměř jistě najde uplatnění, a to zejména v zemích, které kvůli koronaviru omezily pohyb obyvatel. Nabídka je určena jednotlivcům, kteří potřebují odeslat balíček například členům rodiny, přátelům či jiným lidem v rámci města. Server Engadget tuto nabídku komentuje slovy: „To znamená, že lidé budou moci sdílet své zásoby toaletního papíru a čerstvě upečený kváskový chléb se svými blízkými, aniž by museli opustit dům – vítězství pro efektivní sociální izolaci.“
Uber Eats chce pomoci s krizí, vzdává se poplatků za rozvoz jídla
Uber Connect bude fungovat jako „bezkontaktní“ služba a v úvodní zkušební fázi bude testován ve 25 městech v rámci Spojených států, Austrálie a Mexika. Cílem obou programů je snaha pomoci podnikům, spotřebitelům a řidičům v této náročné době. „Naším primárním zaměřením je bezprostřednost: rychlé přizpůsobení naší technologie tak, aby vyhovovala vyvíjejícím se potřebám komunit a společností," řekl generální ředitel Uberu Dara Khosrowshahi.