Uber trápí, jak jeho cesty zdražily. Vrací proto do hry sdílení jízd s cizími lidmi

Pandemie covidu má mnoho nepříjemných důsledků, jezdím z nich je výrazné zdražení carsharingových služeb. Pryč jsou časy, kdy vozy Uberu, Boltu a dalších přijely prakticky hned, když jste si je zavolali, navíc za pár korun – firmám chybí řidiči, a tak ceny jednotlivých cest vyskočily nahoru. Uber přiznává, že situace není ideální, proti zdražení chce bojovat vrácením služby UberPool.

Šéf společnosti Dara Khosrowshahi o výzvách spojených s pandemií mluvil během pravidelného hovoru s investory, přiznal, že oproti roku 2020, kdy se covid rozšířil, se ceny Uberu zvedly v průměru o 20 procent. U některých časů zákazníci ani velké rozdíly nezaznamenají, ale například cesty během špičky zdražily dramaticky. 

Důvod je jednoduchý, Uber o spoustu řidičů v uplynulých měsících přišel. Jednak se kvůli každodennímu kontaktu s cizími lidmi báli, že se covidem nakazí a jednak poptávka po cestách byla malá, většina osob zůstávala doma, takže řidiči neměli možnost, jak si pořádně vydělat. The Washington Post popisuje, že pro mnohé bylo bezpečnější a jednodušší ohlásit nezaměstnanost.

Řidiči se často nevrátili ani poté, co lockdowny skončily a lidé opět začali mít pozvolný zájem cestovat. Nepomohlo ani to, že Uber svým šoférům odměny zvedl, momentálně si mohou vydělat nejvíce od vzniku společnosti. 

Gigantický cenový experiment

Uber je tedy v poměrně zapeklité situaci, zákazníci jsou naštvaní, nové řidiče nemá, ceny se pokusí snížit alespoň novými službami. Khosrowshahi uvedl, že vrátí UberPool, typ jízdy, kdy řidič může po cestě nabrat cizí lidi, kteří míří na stejné místo jako vy. Částka za jízdu se rozdělí mezi všechny pasažéry.

UberPool fungovat do března 2020, než jej firma ukončila kvůli pandemii. Reálně ale příliš oblíbený nebyl, cestující často jízdám dávali špatné hodnocení, řidiči si navíc stěžovali na algoritmus, který podle nich pasažéry vybíral podivně. Nová verze UberPool by tak podle Khosrowshahiho měla být vylepšená a bude více vycházet z mechanismů pro korporátní zákazníky.

Detaily ani výhled, kdy novinka přijde, ředitel nesdělil. Zato popsal, že společnost je momentálně „v gigantickém cenovém experimentu, do kterého se nikdo nikdy nechtěl dostat“ a že snahy o snížení ceny jsou dost na poli doufání. 

Diskuze (10) Další článek: Západní služby ve velkém prchají z Číny. Po LinkedIn a Fortnitu už i Yahoo

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,