Velká Británie začíná s přípravou zákonů pro auta bez řidiče, chce být mezi prvními na světě

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 6

Názory k článku

avatar
16. 07. 2016 17:24

Z hľadiska hardwarového a softwarového vybavenia je plne autonómna jazda otázkou krátkej budúcnosti. Samozrejme aj tu platí Paretovo pravidlo 80 : 20, v tomto prípade skôr 90: 10 alebo 95 : 5. To znamená, že 20 % prácou na softvéri sa dá ošetriť 80 % prípadov cestnej premávky. Ale na tých zvyšných 20 % (alebo 10 % alebo 5 %) bude treba vynaložiť 80 % práce (90% alebo 95%). Jednoducho v premávke sú situácie, ktoré sa vyskytuje stále (plná čiara na ceste, značky daj prednosť v jazde, obmedzenie rýchlosti), a potom sú situácie, ktoré sa vyskytnúť raz za 200.000 kilometrov. Napr. ja som najazdil takmer pol milióna km, a za ten čas som sa 2 alebo 3 krát len tak-tak že nezrazil so srnou či jeleňom...
Pravdepodobne však nikdy nebude autopilot bezpečný na 100 %. 100 %-ne istá je len smrť (dane, o ktorých sa to tiež hovorí, sem podľa mňa nepatria). Môže to byť 99,99 %, ale ťažko asi tých 100 %...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2016 15:13

Miliardu km? Uff, se zbláznili? To je při nějakých 10 000 km průměrného ročního nájezdu českými řidiči (a dost pochybuji, že by Angláni jezdili výrazně více) nějakých 100 000 autoroků, tedy 100 000 aut jezdících po dobu jednoho roku (či řekněme 50 000 aut jezdících celé 2 roky). Jedno, dvě, deset testovacích aut, to dovedu pochopit. I to, že by na ně byly vyšší nároky, tedy že by auta jezdila v podstatě nonstop, jak je tomu nejspíš u testovacích aut Googlu apod. To by byl něco jako milion kilometrů. Ale miliarda?! Se někdo opravdu zbláznil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 07. 2016 14:48

leciva podlehaji prisne kontrole a ovlivnuji jen uzivatele tohle ohrozi uzivatele i siroke okoli.nastane nova era svolavani aut do servisu, i kdyz mozna tam AUTOnomni pojedou samy.podle soucasnych pravidel kdyz si koupim telefon tak vlastne neni muj (panem je nekdo jinej) a muze si delat co chce (stahovat reklamy brouzdat po internetu a posilat kde co kdo vi kam) vlastne i TV se chova podobne. se mame na co tesit.Kazdopadne bych rad odpoved na otazku: pri problemu stroj uprednostni zivot sveho ridice nebo spolujezdce/chodce/jineho ridice?Pokud tohle rozhodnuti bude na automobilce tak potes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor